Skrivet den: 2013-01-04 Klockan: 14:34:06

Här är året som gått, del 2/100 ;)

...för man kan ju inte påbörja något nytt utan att ha reflekterat över vad som hände under det gamla.
Huvaligen!
Tänk om man skulle göra om samma misstag som då.
Det kommer antagligen att hända, men då kommer jag så här att i alla fall vara LITE förberedd.

Ha ha vem försöker jag lura?
Jag kommer att göra om SAMMA misstag som förra året, stå där lika handfallen och förvånad som detta år, och sedan skriva spaltmetarar om huruvida det är rätt eller fel att göra så, här på bloggen.
Det är sånt jag gör.
Det är Yohanna.
Jag!

Men en liten titt på året tycker jag alltid är kul att göra.
So, here we go.

(Öppnar fotomappen på datorn och får DYNG-ångest på en gång. Jädrar vad mycket som hänt. Hur ska vi få ihopa det här utan att det blir ÖVERMÄKTIGT?




Januari
, nytt år, ny TOM almanacka och nya möjligheter.

Det var ju nyår >>>. Det brukar det i-och-för-sig vara VARJE år så ;)

Jag funderade på det här med att ha mål under året >>>, nu när bebistiden börjar gå över och den "gamla" Yohanna får börja komma tillbaka.
"Jag har stora mål detta år som att gå ner de sista kilona i "operation fettsaneringen", att få färdigt åtmindstånde en av mina böcker och komma på ett sätt att ge ut den. Att få komma till Sverige nästa vinter och kunna visa julen där för min familj. Att få färdigt Irmas rum så hon kan få flytta in där och få något eget."
Ett av FYRA mål uppfyllda kanska inte är något att skryta med. Men så är det och det får jag vara nöjd med.
Resten får skjutas på framtiden.

Det var ju parad med De Tre Vise Männen >>> och det är det ju också varje år. Samt den STORA julaftonen (trettondagen) här del 1 >>> & del 2 >>>. Och del 3 inser jag nu att jag har glömt bort och inte alls kommit till skott med.
Så himla typiskt mig.

"Operation fettsanering" har jag hållt på med under HELA året och den fick sig en kick off efter ÅTTA veckors sjukdom. >>>
Dock hägrar fortfarande målet en bit bort för mig fortfarande.

Vi höll ju på med det där med bilköpet och FUNDERADE >>> och slog helt ÖVERASKADE till på en >>>. Som till och med KOM när den bort (bör, borde, bort?) >>>. Och premiärandet i den >>>.

Och så var det ju det där med gifteriet >>>. Som ordnade sig. Fast inte under januari ;)

Vi hade ju problem med elen >>>. Det hade jag nästan glömt bort >>>. Tänk vad man vänjer sig vid att ha det bra. >>>. Och att det löste sig >>>.




Herre jisses!
Här går det undan. (Och INTE går det fortare för att blogg.se bestämmer sig för att jävlas och vare sig vill publicera inlägget eller spara det i utkast. Jag ÄLSKAR verkligen att behöva skriva om redan skrivna blogginlägg från det som finns kvar i huvudet, vilket brukar vara ingenting så hjärnan töms i samma takt som orden kommer på pränt. Inget praktiskt alls.)

Bara januari genomgången.
JANUARI: trettondag, julavslut, elproblem, vigselpapper, vikt-problem och NY BIL.
Jag får sätta punkt här för idag.

 

/Y

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

wow...jag har inte tänkt tillbaka så mycket, kanske man ska göra...men som du så kommer jag väl göra samma misstag om och om igen utan att lära mig *haha*
kram kram

Svar: Det kändes ganska så bra att titta tillbaka. Nu klarade jag ju bara av januari. Men det ska bli fler. Och lära sig av misstagen....nja, det får jag lära mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-04 @ 23:31:28
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0