Skrivet den: 2013-01-11 Klockan: 15:22:22

Fredagsvägning med slutnota

...för nu är julen slut, slut, SLUT, måste jag väl ändå medge. Trettondag Knut är på söndag och denna helgen ska ägnas (förhoppningsvis) åt att plocka ihop allt juligt i stugan.
 
Sverigebesöket från Göttlaborg har dock kommit på att de vill åka till stranden, med HELA familjen, på lördag. Och MAXA semestern med lite sol och bad innan det är dags för hemfärd på måndag.
Jag stog i duschen igår när det slog mig och jag skrek rakt ut till Älsklingen utanför:
- Fattar du vilken mängd hår jag måste depilera om vi ska åka till stranden på lördag? Jag borde börja....som igår ;)
Det känns nästan som att det inte är värt allt jobb med denna vinter-ombonade kropp för ett par timmar på stranden.
 
 
 
 
.....nästan;)
För det är klart att vi ska åka till standen när det vankas sol och värme.
 
FREDAGSVÄGNING
+1,3 KILO
Känn på den du!
 
UTVÄRDERING
Ja förra veckans dalande vändes snabbt till en uppförsbacke när jag drog igång här med "operation fettsanering" med buller och bång.
Här skulle tas i med hårdhandskarna och entusiasmen låg på topp.
 
Eller så var det ju RIKTIGT inte.
Jag drog snarare igång med lite bromsgnissel från maskineriet och ett sockersug som inte var av dess like. Kan ha haft något att göra med den halvätna chokladkartongen som stått på matsalsbordet hela veckan, på grund av byggarbete och allmänt annat kaos i hemmet, och frestat järnet.
 
 
 
 
Klart att jag åkte dit ett par gånger.
Senast satt jag med näsan mitt i kartongen och snosade och hade ångest, nu på morgonen när jag tog detta fotot.
Tankar som:
- Ska jag? Jag ska benne mig inte. Jo en bara. Nej ska är stark. osv
.....jag tog ingen.....idag....än ;)
 
Och det kan ha haft något att göra med att vi var på MacceD efter bion som bjöd på ostbågar med ketchupsmak tills jag nästan gick åt, och en påse smågodis.
Man KAN inte gå på bio utan snacks.
Det är en synd.....tror jag att jag läst nånstans ;)
 
Kan ha haft något med att julbrödet med katrinplommon och valnötter INTE kan slängas och måste ätas upp med STORA (tjocka) mängder med philadelfiaost på.
 
Kan ha att göra med att denna veckan var kort och det är redan fredag igen och det vankas svärmorslunch med säkert överblivet julgottis som måste ätas upp.
 
Julen MÅSTE ju städas (ätas) u.
Så är det bara.
Jag kommer igen nästa vecka.
 
 
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Jajjemen!
Mat - Uppstart men lovande.
Godis - Ja får jag väl svara men bara TVÅ gånger ;)
Just nu 3,8kilo kvar till målet och 3 kilo får väl ses som slutnotan på denna två veckor långa Sverigesemester SAMT tre veckor långt jullov.
OK tycker jag.
 
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej! NU ar jag pa on :) Har inte kvar ditt nummer... du kan val messa det pa facebook, om det gar eller smsa mig om du har mitt kvar.. Hade tankt bege mig till Las Palmas nagon dag... Underbar vader ar det :)

Svar: Välkommen hir ner! Hoppas ni har det UNDERBART. Jag skickar nummret på fejjan ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-11 @ 19:51:37
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Choklad i sådan mängd i närbild...det var inte snällt :) (skoja...jag har redan tryckt i mig en mmmmarabou) Jag lär inte väga mig i morgon...hi..hi

Svar: Ha ha kände du lukten genom rutan. Så härligt. Finns inte den lukten på spray som man kan ha att ta till när det blir suget ? ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-11 @ 23:02:06
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Jag väger mig inte längre... Men jag tycker du klarat dig bra, juletiden måste vara den allra svåraste tiden att hålla koll på vikten!

Svar: True! Julen är en enda lång åt- och frossar-helg. Men ack så gott. Jag har inte fått nog än ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-12 @ 00:12:00
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Från och med i måndags är det enbart shakes som gäller här, igen :) och som vanligt så är det det som funkar allra bäst för mig ;)
Jag har nu klippt klart alla SEXTIOFEM bladrankorna och resultatet kommer att visads i bloggen i morgon så välkommen in på ett besök !
kram kram

Svar: Shakes, jag är IMPONERAD av att du klarar detta. JAG måste ha mat att tugga på. Hejjja dig. Och vad spännande. Vad ska detta bli?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-13 @ 00:43:15
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Usch, jag fick knappt på mej jeansen i helgen!
Jag ska bara äta upp allt gott här hemma SEN ska jag börja med bantningen :))

Svar: Vi sitter här ni och försöker trycka i oss det sista av julgodiset ;) Sen så börjar ALLVARET i morgon ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-13 @ 20:27:20
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0