Skrivet den: 2013-02-21 Klockan: 23:29:00

Sammanställning av Real Life - Fortskaffningsmedlet

Efter att ha överlevt ännu en "torsdag from hell", tack parken du räddar livet på mig flera gånger om dagen ;), så är det dags att snoka runt bland folks fortskaffningsmedel, som var vad veckans >>> Real Life handlade om.
 
 
 
 
Jag är lite mör både i knopp och mamma-samvete nu, men innan jag stänger ner här för att gå och slicka mina sår så vill jag ändå bara berätta att det där klenoden här ovanför, vår Volkswagen Caddy Maxi (ja jag är barnsligt förälskad i den), den kör ju inte jag omkring i ;)
 
1) Älsklingen behöver bilen varje dag när han åker till jobbet. Jag och skitungarna GÅR om vi ska någonstans. Blir gåendet för övermäktigt så tar vi bussen.
Bästa att passa på att ta bussen när inte Älsklingen är med. För är han med så går det GARANTERAT åt skogen. Bussen kommer inte, tar alldeles för lång tid på sig, är full, har trappor eller VAD SOM HELT. Det går inte att åka buss med Älsklingen. Han har dålig buss-aura ;)
 
2) Jag har inte tagit mig mod att lära känna, ta kontroll över, denna Oceanångare som är MINST 10 meter lång ;) Det är alltid så förbenat stressigt när vi ska åka nånstans och det blir ju aldrig nån ledig minut över för mig att SJÄLV sätta mig i bilen, ratta runt lite, lära mig vart hörnen är i alla speglar och fickparkera, som jag för övrigt är en jäkel på, men man måste veta vart man har hörnen på bilen då ;)
 
3) Jag blev utan körkort nu när Spanien, som är desperata efter pengar nu när de fortfarande är kvar i den ekonomiska krisen och EU-börjar väl sätta lite press på dem att komma ur det där som resten av Europa kommit över sedan länge, kom på att ALLA utlänningar som kör omkring med utländskt körkort måste göra en läkarundersökning för att körkorter ska fortsätta att gälla.
450 spänn (kronor) är mycket när det lyser rött på kontot.
Alltså INGET körkort just nu.
Planen är att det inte ska vara så alltför länge...
 
Så JAG kör aldrig omkring i detta FORTSKAFFNINGSMEDLET. Ärligare för denna Real Life hade varit att sagt att jag använder mig att det mer kända fortskaffningsmedlet:
Fast det känns bättre med tanke på stegräknaren dock.
 
 
Andra som använder fortskaffningsmedel är:
 
- Caroline sitter minsann och väntar på den där trissvinsten så hon kan köpa sin: Nissan Qashqai som var så kul att provköra.
 
- Jenny håller just nu på och tittar på en: Mitsubishi Galant eftersom hon alldeles nyss råkade ut för en olycka och bilen inte går att laga.
 
- Gardenhouse drömmer om en: "fyrhjulsdriven, diesel, combi som inte gått långt". Men än så länge är de SÅ nöjda med sin Ådi.
 
- Anna har ingen drömbil, bara den är snygg och NY, och svart, eller vit och kromade lister.....Fast den MÅSTE ha fyrhjulsdrift, så att hon inte fastnar i en snödriva igen med två små bebisar.
 
- Ann-Mari kör Mazda och tycker att den har "precis vad en sådan här tant behöver". Idag spexade hon till det lite och drog på musiken på högsta volym och körde på knövelstrecken på motorvägen. Då blir det extra spännande ;)
 
- Ansibecki berättar om sin gasbil och hon är nöjd bara den fungerar och hon får köra på gas. Men hon berättar även om en favorit som var just det för att hon kände sig så BONNIG i den. Ja det kanske man vill känna sig ibland också ;)
 
Ja herre gud vad mycket roligt (ja kanske inte SÅ roligt i ögonblicket) vi har varit med om med våra fortskaffningsmedel.
Är det bara jag dock som använder apostlahästarna?
 
Hur som helst. Tack så mycket för alla skratt som blev här när jag satt och läste. Hoppas att ni har det lika trevligt när ni kikar in till varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Kenneth

när du säger 450 menar du SKR eller EURO

Svar: Vilket bra påpekande. Måste ju justeras på en gång. Naturligtvis menar jag 450 KRONOR. Fast det är mycket ändå. Hade det varit euro hade jag inte haft NÅGOT hopp om körkortet ;) Kilar in och lägger till på en gång. Tack för tips.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-22 @ 07:11:02
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Gardenhouse

Lika kul som vanligt :)
Tack och trevlig helg!
Sussi

Svar: Tack detsamma ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-22 @ 16:58:27
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Freja

Jag cyklar eller går, apostlahästar... Dels tycker jag inte om att använda bilen i onödan, både för miljöförstöringen och för att jag behöver motionen. Dels ser jag så pass dåligt att jag inte känner mig trygg när jag kör bil. Jag har aldrig gillat att köra i stan, uppvuxen på landet som jag är, men numer har jag svår att känna att jag har koll även under landsvägskörning. Det är piss att bli gammal!

Svar: Åh nej dålig syn. Jag har också börjat märka av något på sista tiden. Men jag har inte vågat gå iväg på undersökning för att få min dom ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-22 @ 18:58:11
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Grrr! Typsiskt att jag är sjuk när min egen idé kommer upp! ;)
Men nästa utmaning gilar jag med: GLITTER! :)

Svar: Ja jag undrade just vart du hade tagit vägen.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-23 @ 22:57:31
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0