Skrivet den: 2013-02-18 Klockan: 15:13:46

Måndagslista och uppstart

....för jag får en känsla av att det är nya tider som väntar runt hörnet och det känns härligt nervöst.
Jag vet inte dock vart jag fått det hela ifrån men det kan vara en kombination av olika saker.
 
 
 
 
- Helgen är slut. Det är således måndag idag ;) med den vanliga känslan av att ha ett nytt oskrivet blad framför sig.
 
- Karnevalen är över för i år och alla karnevalskostymer ska tvättas och packas ner tills nästa nång.
 
- Jag har mentalt förberett mig på en, eller möjligtvist två, veckor nu med riktigt hårda tag mot mig själv. Här ska ätas bra och motioneras i massor. Nu SKA de där sista förbenade kilona bort.
Det dröjde dock inte mer än två sekunder efter beslutet så kom hungern, suget och latheten över mig och jag ville bara sätta mig i soffan och moffa chips.
Nä du Yohanna. Den enkla går jag inte på ;)
 
- Jag har en massa roliga planer för framtiden i huvudet.
Ska man? Borde jag? Kan jag?
Har dock en konstig ovana att tappa sugen och tron på mig själv så fort som jag ska försöka att förverkliga nån idé.
 
Nya tider på G?
Man vet aldrig.
 
 
 
 
Men idag är det måndag och tiden går så fort och det händer så mycket som jag vill visa och jag tänker på så mycket som jag vill dryfta, att jag hinner inte med att skriva allt.
En Måndags-lista ska jag väl få ihop i alla fall:
 
- att helgen var så fylld med massa roliga saker. Visserligen får "massa roliga saker" tiden att gå alldeles för fort, men jag antar att motsattsen sitta hemma och ha tråkigt, inte skulle vara speciellt roligt att skriva upp på måndagslistan.
 
- att jag fått lära känna en hel bunt med roliga svenskar här i Las Palmas och det verkar som att det kommer att komma en massa kul av det.
 
- att vi inte har varit sjuka någonting denna vinter. PEPPAR PEPPAR, salt och vitlök klipp i sten ;). För nu verkar "hela världen" vara sjuka i än den ena allvarligare förkylningen än den andra allvarliga magsjukan. Jag håller mig fast vid hoppet om att vi kommer att klara oss.
 
- att snart är det dags för årets första helg nere i sommarstugan. Vi är bjudna på kalas där nere och självklart kommer vi att ta tillfället i akt och åka hela helgen. Förberedelserna för sol och bad KAN påbörjas ;)
 
- att det märks, dag från dag, hur mörkret viker undan för ljuset. Dagarna blir längre och snart är våren här.
 
- att vi håller på och fixar i Irmas nya rum. Dock är det viktiga saker fortfarande som fattas; tapet, matta, lampa, rullgardin. Men jag kan inte låta bli att dekorera lite i alla fall ;)
 
Men nu så kör vi måndag här och jag har en låda med rester i kylen som ska bli lunch och en balja med pizza-sallad att sätta tänderna i.
Måndag vare.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad härligt med nya planer :)

Svar: Jag börjar nog visst få långtråkigt som hemmafru ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-18 @ 15:28:07
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Spännande det låter! Kört hårt bruden!

Kram

Svar: Nja jag vet inte....äh visst vill jag, men kan jag.....det här går aldrig....men kanske. Ja du ser ju själv. Det är ingen RUTER i mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-18 @ 17:41:31
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Ruth i Virginia

Irmas vita klänning är såååå fin!
Och leksakshyllan tycks hållas i ordning.
Ser väldigt trevligt ut.
(den där latmasken är svår att bli av med ibland)

Dina oönskade små kilon kommer säkert att försvinna, när våren kommer och du ska i din bikini igen :)

Svar: Det är ordning i hyllan för jag tog kortet på de översta och DIT når inte Irma ;) Man får inte vara dum inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-18 @ 18:09:40
Postat av: Anna

Slut-tramsat! Gör nu det du ska göra! Låt det bära eller brista men fega inte ur nu! Jag vet att du kan! Så se till att fixa vad det nu är och berätta snart för oss!

Har själv gjort en halvskrämmande sak idag, men när papprena nu är inlämnade så är det bara att låta ödet bestämma!

KÖR HÅRT!

Svar: Och varför jobbar du som fröken? Du skulle ju bli personlig påpeppare istället. Fick nästan lite mamma-skäller-på-mig-känsla där. Juste! Kanske kom jag ett steg frammåt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-18 @ 18:31:29
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Kenneth

har man sommarstugor även där altlså :)

Svar: Njaaaaa. Det kan man väl knappast kalla dem. Många har en andra lägenhet som de hyr ut till turister. Bulgalows kallas de visst ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-18 @ 18:54:19
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Therese

Så spännande det låter, klart du både kan och ska, oavsett vad det rör sig om ;-P Å ja, nya tag med mat och motion får nog även gälla här för nu med sjuka ungar så har det goffats det som finns i skafferiet, vilket inte är BRA saker med två födelsedagar runt knuten... Näe så nya tag är det som gäller.

Kul att du rä emd i min tävling , pappermanchie är skoj,ska nog ha det i åtanke till påsk...

KRAM KRAM!

Svar: Uff! Födelsedagar är riktiga fällor. Här har vi varit på tre på raken och en fjärde väntar på lördag. Tufft!
Yohanna i Las Palmas

2013-02-19 @ 20:21:20
URL: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0