Skrivet den: 2013-02-04 Klockan: 13:30:29

Måndagslista efter fullproppad helg

....eller lördagen blev så fullproppad att jag inte hann med utan glömde bort hälften. Söndagen kom jag inte ur pyjamasen på hela dagen, ja förutom för morgonrundan då men hoppade tilbaka i pyjamasen efter duschen ;). Men söndagen blev fullproppad med aktiviteter på hemmaplan istället. Så inte låg vi på latsidan för det.
 
Det var den lugna helgen det.
Tänk att det ska vara så förgrömmat svårt...
 
På lördagen behövdes det hjälp med en flytt så Älsklingen och jag drog iväg med hans lastbil medans ungarna var hos svärmor. Och vi fick en chans att komma upp över taken i Las Palmas och se en helt ny värld.
 
Förstummade stog vi där och tittade och jag utbrast:
- Vilken syn. Så helt annorlunda. Det känns så.....utomlands.
Och så brast vi i skratt, för det var ju just det vi var....utomlands ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så var det ju så skönt att komma bort, bara jag och Älsklingen, på tu man hand.
Även om det bara var en liten stund.
Och ÄVEN om det bara var för en flytt.
 
Ett andningshål.
Att kunna tala lite med varandra i lugn o ro.
Och kanske hålla handen för en stund...
 
Men på måndagar blir det måndagslista SOM VANLIGT:
 
- att vi haft en PRODUKTIV helg och gjort en massa saker hemma; målat klart Irmas rum, sorterat all tvätt, plockat undan osv. Men också roat oss som; "flyttat", gått på karnevalen och myst.
 
- att jag kom ut på MORGONRUNDA bägge helgdagarna. Bra jobbat där.
 
- att jag lyckades titta ikapp melodifestivalen i tid, INNAN de tog bort de vinnande bidragen, och INNAN det hamnar för många avsnitt på hög.
 
 - att jag lärt känna nya svenskar här nere. Det ger en andra dimension på tillvaron. Känns lite mer hemmstadt om ni förstår vad jag menar. Fast jag inte ens visst att jag saknat det.
 
- mina nya "leksak" naturligtvis.
 
- att jag har en massa planer och ideér i mitt huvud. Även om jag börjar bli lite till åren och även om jag har livet fyllt med vardag, så fortsätter det att poppa upp inspiration till att utveckla mig själv. Sånt ger......livsglädje.
 
Nu kör veckan igång här.
Håll i hatten för snart är det fredag igen ;)
 
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0