Skrivet den: 2013-02-06 Klockan: 15:24:26

Här hamnade vi på mys-frukost

...helt plötsligt när Irma och jag sprang på en väninna som skulle dagislämna, på vår morgonrunda. Det är inte så ofta man gör sånt ;)
 
 
 
 
- Ska du hänga med hem och käka frukost och se på min nymålade lägenhet, frågade väninnan.
 
Och jag tvekade faktiskt.
Stog där och inte sa någonting.
 
Jag ville inte gå hem till henne och missa min morgonmotion.
Jag ville inte gå hem till henne och äta lyx-frukost och sitta med dåligt samvete över att jag inte åt nyttigt.
Jag ville inte gå hem till henne och titta på hur fint hon fått det, snacka lite skit, komma sent hem till Irmas läggning och komma ur mina morgonrutiner...
 
Jag har berättat om mina "VIKTIGA" rutiner >>>
 
HerreGud!
Så började jag skämmas.
Över mig själv.
Yohanna då!
 
HUR ofta är det som du springen på en väninna?
Hur ofta är det som denna väninnan har semester och bjuder hem dig på frukost?
Hur ofta är det som det passar med BÄGGE två att sitta ner en vardagsmorgon och snacka skit?
Och HUR ofta är det som du snedstegar i "operation fettsanering" och äter lite utanför ramarna?
 
Kom igen och njut lite nu då ;)
 
Och visst ville vi. Både jag och Lillskatten.
Så vi kom hastigt och lustigt på mys-överasknings-frukost så här en onsdag. Fick snacka lite skit och leka med "nya" leksaker.
Jag mår gott i själen nu, FASTÄN mina morgonrutiner blev helt omkullkastade.
 
 
 
 
Tänk att det ska vara så svår.
Fast när vi satt där och snackade skit så berättade väninnan att hon känt PRECIS samma sak när hon bjöd in oss på frukost.
Tänk!
Hon är jungfru och rutin-älskare hon också ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad mysigt! Ja, det gäller att tänka utanför "boxen" och göra något roligt :)

Svar: Men ACK så svårt.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-06 @ 16:45:09
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor & Far

Rutinerna har du fått gratis av din mor.Man måste ta snesteg ibland annars blir livet trist.

Svar: Ja det så klart att jag fått dem av mamma ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-06 @ 18:47:18
Postat av: Anna

Bra att du tog emot inbjudan!
Men jag vet hur det är, rutiner är viktiga... Men så trevligt du fick ändå!

Kram

Svar: Rutiner är bra, men att hoppa dem också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-06 @ 19:49:07
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Marie-Louise

Vad bra att du tog inbjudan, det behövde du nog :) man kan behöva få umgås och prata skit och bara vara ibland. Kram

Svar: Ja det behövde jag. Om så bara en liten stund.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-06 @ 20:26:11
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Väldigt viktigt i livet att ha kontakt.
Rutiner är till för att brytas. Vänskap skall behållas. Morgonmotionen kan ju alltid göras om till eftermiddags- eller kvällsmotion. Men frukost med en vän - dimper ner bara en gång, åtminstone DEN dagen. :)

Svar: Klok som en uggla som vanligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-07 @ 04:35:05
Postat av: Ruth i Virginia

Gammal som en uggla dessutom. :)

Svar: He he ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-08 @ 00:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0