Skrivet den: 2013-12-17 Klockan: 00:49:16

Måndagslista med julrush

Ja det är inte klokt men det är måndag igen och hela måndagen är gjord och tisdagen väntar runt hörnet. Ja julen väntar runt hörnet också och jag försöker att inte tänka så mycket på det.
Det Ode-Medinska hemmet ser nämligen ut som ett bombnedslag och det finns ingen ände på allt som borde hitta sina ställen och plockas undan här.
 
Men efter två helger utan att ha kunnat plocka undan här hemma efter allt som ackumuleras under veckorna, samt att sommarstugan flyttat hem hit och så senaste helgens jul-shopping-rush så ser jag mig omkring här hemma och börjar nästan att skratta åt oss. Det ser ut som.....
.....en bomb exploderat.
 
 
Jul-rush del 1


 
 
Jul-rush del 2


 
 
Julrush del 3


 
 
Julrush del 4




Julrush del 5




Julrush del 6
 
 
 Som om vi skulle vara med i en sån där amerikansk komedi, a la huset fullt eller ensam hemma, när ungarna tar makten över hemmet medans föräldrarna åker bort på något kul.
Med skillnaden att i filmen så plockas allt undan på något magiskt vis precis innan föräldrarna kommer hem och jag TVIVLAR starkt på att något sådant kommer att ske här hemma.
 
MEN!
Alla klapparna är fixade till jul (första julaftonen av två) så vi behöver inte ge oss ut på nån mer jul-rush. Så resten av tiden nu kan ägnas åt hemmet-pyssling samt att jag går på semester på fredag och har nästan två veckor tillsammans med ungarna här hemma.
Nu ska det väl banne mig finnas tid till allt det där: lussebullar, pepparkakor, julbröd, lägga in sill, knäck, rockey road och allt annat som jag drömmer om.
Ja kanske till allt det där som jag inte VILL drömma om men gör ändå: städning av kul, tvätta fönster, stryka gardiner, tvätta täcken och kuddar i alla sängar, måla klart byrån, hänga upp hylla osv....
 
Måndagslista var det sagt:
 
- att jag snart går på semester.
 
- att jag ska vara ledig i jul.
 
- att vi fixade det där Lucia-tåget.
 
- att vi har alla klappar fixade inför JUL. Till andra julaftonen på trettondagen (reyes) måste vi ut igen.
 
- att vi ska få julkorg på jobbet. Min allra första egna i hela mitt liv.
 
- att jul är så fint.....när det inte är stressigt. Med alla ljus och stämningsmusik.
 
- att jag KAN baka lussebullar och bröd.
.....bara jag vill och hinner ;)
 
Med andra ord: en riktigt bra måndag.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Skönt att du ska vara ledig! Själv jobbar jag alla vardagarna, men så behöver jag inte heller fixa jul, eftersom vi inte gör juliga saker. Vi äter tacos...

Svar: Tacos är bra. Om man vill det ;) Jag vill ha JULSKINKA.....NUUUUU! ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-17 @ 23:03:11
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0