Skrivet den: 2013-12-19 Klockan: 23:58:58

Här närmar sig jullovet

....och det är BARA en förmiddag kvar att jobba. Sedan 13 dagars jullov för min del innan det är dags att ladda upp för andra julfirandet här - trettondagen >>>.
 
 
 


 
Jag LOVAR, jag hade tänkt att blogga igår, men något kom emellan.
Soffan.
Jag låg som bäst i soffan med mobilen i handen och skulle precis börja yva mig över att vi haft besök av E.T. här i huset under veckan.
BOM!
Sa det och sen sov jag. Älsklingen skrattade så åt min sovstil efteråt och sa att hade han bara haft Facebook så hade han lagt ut ett toppen-kort på sov-Yohanna.
Vilken tur, för mig, att han inte har det, Facebook alltså ;)
 
Jag har haft semester i dag. Det var jul-uppträdande för Lillskatten i skolan. Sånt måste man gå på.
Det var meningen att jag skulle ha gått på semester som i morgon och varit hel-ledig på fredagen. Men så flyttade de jul-uppträdandet och så fick även jag flytta på min ledighet.
Vad gör man inte för att få gå och titta på 300 ungar som skrik-sjunger eller mimar en versuppläsning? Eller trängas med det dubbla antalet av hysteriska föräldrar som försöket trampa ner alla andra hysteriska föräldrar för att få ett suddigt kort på sin telning.
Jag var gör man inte?
 
Så nu väntar en förmiddags jobbande och sedan...
....JULLOV!
 
Eller lov och lov. Det ska bakas lussebullar, jullimpor, läggas in sill, städas.....
....fick ni ångest nu?
Det fick jag.
Vi skiter i det och.....MOT SÄNGEN!
 
Julen kommer ändå....har man sagt mig ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena2

Hej Yohanna! Nu har du både fått julkorg och semester från det nya jobbet. När ska du tala om vad det är du gör? Har du inte hållit oss på sträckbänken länge nog nu? :-)
God jul och Gott Nytt År
önskar Lena

Svar: Ha ha det kommer det kommer. Måste bara få tid och ro och sätta mig ner och tänka på vad det är jag ska berätta. Hav tålamod, nu är det jullov ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-20 @ 16:13:52
Postat av: Freja

Ibland är det helt OK att låta soffan/sängen vinna över bloggen...

Svar: Just så får det bli ibland.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-20 @ 21:43:59
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0