Skrivet den: 2013-12-31 Klockan: 17:21:03

Här kör vi NYÅR nu

....och önskar alla som tittar in här ett riktigt GOTT NYTT 2014.
 
 
 
 
 
Jag har skickat ut Älsklingen och skitungarna i solen i parken för att springa av sig. Alldeles för mycket soffsittande här just nu.
Och alldeles för lite körande med damsugaren ;)
 
Nu ska jag sätta fart här och försöka att fixa nyårssupe. Visserligen blir det bara vi och svärföräldrarna idag, så inget jag behöver känna nån panik över. Men det är alltid kul att få fixa någonting utöver det vanliga.
Och dagens plan är.
 
Förrätt:
Räkor och bläckfisk med romsås och vitlöksbröd.
 
Huvudrätt:
Stekt lax med potatisgratäng och smörslungade grönsaker.
 
Efterrätt:
Nyårstårta med fikonmarmelad och vaniljfyllning.
 
Vi får se hur det går.
Dags att köra igång.
 
/Y
 
PS Det kan dock inte undgå att flyga förbi en tanke i mitt huvud, om jag någon dag kommer att ångra alla dessa stunder då jag stått själv här inne och stressat med nån fest istället för att följa med man och barn ut i solen för att njuta och leka.
Tanken finns där....DS

Kommentarer
Postat av: Stefan

Äsch solen är överreklamerad ;-) Önskar dig och din familj ett Gott Nytt År.

Svar: Ha ha gott nytt år tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-31 @ 18:18:54
Postat av: Mor o Far

Låter smaskens, får vi pröva när vi kommer ner.

Svar: Välkomna välkomna!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-31 @ 18:38:22
Postat av: Ruth i Virginia

Man är alltid splittrad.
Ingenting att haka upp sej på.
Åtminstone är inte ungarna med och vill
"hjälpa till"!

Igen - ett GLATT NYTT ÅR

Svar: Ha ha man får vara glad för det lilla.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-01 @ 00:55:03
Postat av: Mollan70

Hej och Gott Nytt År.
Vad roligt att se att du fortfarande skriver här. Jag hinner inte med min men har nu julledigt och kan ta mig tid till att läsa andras. Nu ska jag gå tillbaka i din blogg för att se vad som har skett det senaste året.Ha det gott.


Svar: Det är lite körigt här också att hinna med att blogga sedan jag började jobba.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-01 @ 11:10:55
URL: http://www.metrobloggen.se/mollan7
Postat av: AnneliH

God fortsättning!

Svar: Detsamma! Såg på fejjan att no haft det spexigt du och din man.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-01 @ 11:56:18
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Hyrestanten

När jag ser tillbaka på alla åren vid spisen ångrar jag det inte men konstaterar bara att nu är det nya tider :) Min mamma 88, som var helt fenomenal på matlagning och bakning och bjudningar, brukar numera säga; "Vad höll man på med? Det där var ju sjukligt." Allt har sin tid. Hoppas ni fick en trevlig kväll. Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

Svar: Min mor, som också alltid stått vid spisen, brukar säja nått liknande.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

God fortsättning! Menyn låter frestande!

Svar: Det blev skitgott! God fortsättning tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-01 @ 22:32:57
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0