Skrivet den: 2013-12-18 Klockan: 00:51:20

Här har det hänt stora saker

....här idag när, jag för första gången i mitt yrkesverksamma liv, fick ta emot även mitt livs första egna JULKORG. 
Ack så onödiga prylar, men ack så uppskattat. 








Årets förråd av julgodis är därmed komplett. 








Annan stor händelse i familjen idag. Sexåringen är också komplett med tandaglugg och allt. 








Och så var denna dagen över....








Jag har visst börjat en ny hobby här hemma; somna i badet. 
Inte så bra när det väl kommer till kritan. Jag föredrar sängen. 
Får nog börja duscha. 

Fast även på andra ställen nickar jag till, så det är nog inget fel på badet. 
När jag ligger i sängen och bloggar till exempel. 
Som nu. 
Jäkligt irriterande att nicka till hela tiden.  Jag trycker liksom helt plötsligt på en massa tangenter jag inte borde trycka på när fingrarna går i off- funktion. 

Kanske borde lägga mig tidigare om kvällarna.....

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Så mycket gott! :)
Snart fyller han "moppe", tiden går fort däremellan :)
Känner igen det där med att "nicka till". Sa just igår kväll till gubben; "Har du tänkt på att så här dags går vi ut på lokal när vi är på GC...Nu är det annorlunda.. Har en ny vana nu...ser adventskalendern och sedan är det dags för sängen...har börjat leva mitt liv baklänges nu.

Svar: Inte ens vi som ÄR här på GC går ut vid den tiden. Det gör man bara när man har semester ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-18 @ 12:17:59
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Första tandfällningen är verkligen en "mile stone"! Småttingen är inte småtting längre.
Tonåren är nära!

Kände mej lite´ nickig igår kväll efter min exkursion till IKEA. Tappade bort mej både på
ditvägen och på hemvägen, men till IKEA kom jag
trots allt. Tack och lov att solen alltid går
ner i väster! Har ingen sån där mojäng som ger mej instruktioner. Om det är molnigt, är det värre att hålla reda på väderstrecken. :)

Har nu laddat opp med hårt bröd! Har saknat det nåra år; finns ingenting bättre at ha som tilltugg.

P.S. Har inte badat i ett badkar på åratal. Föredrar dusch, absolut.

Svar: Nej men det måste du ta och börja med, somna i badet. Eller kanske inte. Var inte så kul när allt kom omkring ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-18 @ 16:50:21
Postat av: Freja

Åhh, jag minns när jag jobbade som Securitasvakt och gick nattvakt på SKF i Göteborg. Alla som jobbade på julafton fick en gigantisk låda fylld med delikatesser! Nått så maffigt har jag inte fått vare sig förr eller senare, det var en härlig känsla. Nuvarande arbetsgivaren ger ett presentkort till en näthall där det finns B-filmer och gamla pocket böcker, inte alls samma lyxkänsla!

Svar: Lyxkänsla, DET var ordet.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-18 @ 20:33:11
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Hej! Vad längesen det var jag kikade in här nu! Och vad sugen jag blir på att läsa ikapp. Verkar som det hänt hur mycket som helst ju!!! :) Härligt att vara ledig i jul. Det ska jag med vara. Hoppas ni får en bra julhelg! kram

Svar: Ja här har det hänt mycket sedan skolan började i höstas. Inte ens jag har hunnit med att uppdatera mig ;) God jul på er också!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-19 @ 18:39:41
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0