Skrivet den: 2013-12-14 Klockan: 10:49:04

Här har det firats Lucia

....så det bara skvätte om det. Jag tror att jag tog igen 10 års icke-firning i exil på bara en dag. 






Helt otroligt!

Jag ligger i sängen nu och försöker ta in allt. Igår när vi kom hem var jag så trött men ändå så uppe i varv att jag inte kunde somna. 
Typiskt va?
Inte ens ett glas vin och tända ljus kunde få mig att komma i zzzzz-stämning. 

Jag började med att lussa för skitungarna på sängkanten. Det brukar jag visserligen göra, så det var inget nytt. 
Viktigt att hålla på rutiner och traditioner. 

Så åt vi frukost framför Luciamorgon på den bärbara. Heller inget nytt men detta år fick jag nästan spel på datorn som inte vill fungera helt plötsligt efter bara två år. 

Men man ska ju inte ha det tråkigt så där på morgonkvisten. 
Fast en Packard Dell köper jag inte nån mer gång. 
Så det så. 









Luciamorgon från min kära gamla hemstad, Örebro. Har aldrig varit inne i kyrkan, men mina föräldrar gifte sig där. Så det finns nostalgi. 

Ungarna iväg till skolan och jag iväg till jobbet där jag promotade Sverige och Lucia med lite glögg och pepparkakor samt info om svenska traditioner. 
Jag borde nog få lite provision av Kungen där för utomordentlig representation av fäderneslandet på Kanarieöarna. 






Svärmorslunch, strykning av Lusselinnen, panikutryckning efter sidenband och så iväg på veckans mandoms(kvinno)prov; stort Luciauppträdande i engelska kyrkan med alla ungar från svenskaklasserna och Las Palmas-kören. 

Det gick bra!
Ingen brann upp och sånt är ju alltid positivt. Kyrkan var smockfull. Jag har inte fått rapporterna om antal sålda biljetter än men skulle tippa på ett hundratal. 






Vi fick en massa beröm efteråt och sånt värmer ju alltid i hjärtat. 
Jag känner mig nöjd. 
Nu. 
Igår kändes det inte så. Efter incidenter med 3-åringar med myror i brallorna, 10-åringar med pyroman-tendenser och ett oanvänt Lucialinne för min del. 
Men idag känner jag att det inte var några viktiga saker som gick fel. Bara bagateller. 

Nu väntar jag på foton från den som hade tid att fota för att se hur det verkligen såg ut, från publik-vinkeln. 






Och idag väntas julrushen köra igång i det Ode-Medinska hemmet. 
Det ska fixas jul. 

Men först bara tre sekunder för mig själv under täcket medans skitungarna slåss ute i vardagsrummet. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

GRATTIS, GRATTIS!
Visste ju att det skulle gå bra.

Önskar dej en fin veckända! Kom ihåg att det är helt OK att inte hinna med allt man planerat. Ingen annan än du vet om det ju. :)

Svar: Just det! Ingen annan än jag vet om det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-14 @ 17:11:11
Postat av: Freja

Wow, vilket rejält firande, och så maffigt det ser ut där i kyrkan! Riktiga ljus, det är ett vågspel, härligt att det gick så bra!

Svar: Ja det var ju det där med levande ljus.....
Men man lär sig.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-14 @ 19:54:18
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Lena

Det var en kanonkväll för oss med luciafirande i kyrkan (det får vi ju inte ha kvar hemma hos oss längre !%#? + pepparkaks"gubben")Härliga låtar, jätte duktiga sångare, underbart med alla åldersgrupper, toppen med trumpeten.Var senare i veckan o åt ärtsoppa o pannkaka på klubben. Mums. Mkt trevligt folk där.6:e ggn i Las Palmas

2014-12-24 @ 01:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0