Skrivet den: 2013-12-21 Klockan: 14:05:19

Här börjar jul"lovet"

...och 13 orörda dagar ligger framför mig med bara mys & pys och lyckliga familjen.





HA!
Vem försöker jag lura?
 
Det sket sig redan när jag kom hem från jobbet igår lunch med lycka i kroppen och en relax-stämning i kroppen som bara poppade ut genom örona och rann ner över hela mig i ett avslappnande skimmer som visade sig som ett solskensleende i mitt fridfulla ansikte.
(halleduda vilken poetisk beskrivning)
 
Älsklingen meddelade i mobilen att han skulle på jul-lunch med sina julkompisar.
Resten gick bara utför och jag kan lova att julstämning och fridfullhet var det SISTA som vi kände igår i vår familj.
Jag fick vara själv med skitungarna hela eftermiddagen och avslutade med en jättesen jul-vecko-handling där Älsklingen kom och hämtade oss i affären.
Klockan ÅTTA på kvällen.
Så går lunchningar till här.....
 
Idag drog han tidigt på morgonen iväg på jullunch igen, fast idag med HELA företaget och väntas inte hem förän sent på eftermiddagen.
Tur för oss att all handling är gjord.
 
Nu fattas bara hemmet.
 
Fast bara och bara....
 
Mitt hem ser just nu ut som ett sånt där platt spel, där man ska flytta på en massa fyrkanter som sitter huller om buller, för att få till en bild.
Hänger ni med på vad jag menar?
 
Julgranen ska ju fram på måndag.
Men där granen ska stå, står just nu en fåtölj.
Den fåtöljen ska in i sängkammaren tillsammans med den där soptunne-byrån som jag målade om (halvfärdigt) för nån helg sedan.
Fast i sängkammaren står alla väskor och påsar från sommarstugan som måste plockas undan på något annat ställe, i skrivande stund fortfarande oklart VART, för att fåtöljen ska kunnas ställas dit, för att julgranen ska kunnas plockas fram.....osv.










 
Och på byrån, den halvfärdiga, ligger just nu högar med tvättade kläder som ska in i sina byrålådor, för att byrån ska kunnas gå att flyttas på.
 
Och samma gäller för köket.
Jag ska baka.
För att kunna baka, eller göra något där över huvud taget, så måste allt julgodis plockas in i sina lådor och veckohandlingen från igår.
Och för att kunna plocka in där så måste jag organisera i ..........HELA köket.
Phu!









 
Nej jag känner mig inte stressad ;)
 
Och så bråkar skitungarna så förfärligt att...
 
....jag tror att vi skiter i hela pusslingen av hemmet och går ut på stan och lunchar på MacceD och köper med oss lite nya saker hem som vi inte vet vart vi ska göra av.
Nån fördel ska man ju ha av att man har börjat jobba ;)
(som jag SKA berätta om. Jag ska bara få lite kraft och ork nån kväll för att sätta mig ner och berätta).
 
GOD JUL-pyssling på er!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anette

Du är underbar!!!! En riktigt God Jul o Gott Nytt År på dig och hela din roliga normala härliga familj :)

Svar: Skönt att höra att vi är normala ;) Och god jul!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-21 @ 15:10:31
Postat av: Pernilla Chis

God Jul på er med!

Svar: God Jul!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-21 @ 21:49:45
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hm, tror att jag kanske ska försöka njuta av exilen på övervåningen och stuva undan lappsjukan och rastlösheten i klädkammaren..
Stressa inte ihjäl dig nu, på något sätt brukar det bli bra i slutänden iaf!
Kramar :)

Svar: Ja det brukar ju det, blir bra till slut. Fast jag brukar känna mig ganska så slut då. Det är oroandet som tar alldeles för mycket kraft. När det ändå kommer att ordna sig.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-21 @ 22:12:02
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Freja

Tycker du prioriterar HELT rätt. Kan inte granen stå i fåtöljen förresten? Nyskapande är bra för hjärnan!

Svar: Skitbra ide! Synd bara att vår gran är så hög så den inte skulle få plats om den skulle stå i fåtöljen. Annars hade jag hängt på ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-21 @ 23:17:39
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Din beskrivning är urkul!
Kan nästan känna atmosfären.
När en plats töms, fylls en annan.
Tror det finns nån fysiklag som säjer
att varje vacuum suger till sej "nånting".

Snart är det jul och du och familjen kommer
att det jättefint och allt faller på plats.
Dä ä ja säker på!!!!!

Svar: Jag tycker nog att nån sån fysik-lag också klingar i huvudet. Självklart att det måste vara så. Inte kan det vara vi som är dåliga på att plocka undan efter oss ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-23 @ 14:38:14
Postat av: Ruth i Virginia

KUL JUL!

Svar: Pyssel-kul jul!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-24 @ 04:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0