Skrivet den: 2013-08-24 Klockan: 01:52:00

Semester dag 19 - med fortsatt värme

Efter en natt med DUBBLA fläktar på i sängkammaren, och jag kan INTE sova så bra med det för benade susandet i öronen, så kom vi ner till en något svalare värld.

Men vad gör det. Huset är av sten och har det väl värmts upp så har vi gratis uppvärmning i många dagar efteråt. Sten är en fruktansvärt bra värmebehållare.

Så det blev en dag i blöt igen. Poolen är ovärderlig i sånna här situationer.

Men först skulle bungalowen städas. Svärmor var i antågande. Och även om hon alltid ställer sig och städar och fixar när hon kommer.....på sitt sätt, som är det enda rätta, så gäller det att hålla sig på god fot och inte visa Familjen Kaos vardag från din rätta sida, helt utan vidare så där.

Svettigt värre.

Men så blev det blötläggning resten av dagen och jag fick avslutat boken från igår. Håller det på i detta tempo behöver jag inte vara orolig för att komma igenom högen jag har förberett.

Nästa objekt jag ska ta mig för är Grey-trilogin och den är jag lite orolig för. Förra gången jag läste blev jag så fast att jag blev lite orolig för mig själv. Och nu var det så länge sedan jag läste ettan att jag måste ta om det från början för att vara riktigt med i handlingarna.
SEDAN ska vi ta ert snack om dem tänkte jag.
Varför i hela friden fastnar man för sånt där trams?
Vad längtar vi efter?

Men nu ska vi försöka sova i den här djungeln. Med fläkten på högsta fart, två svettiga ungar som inte sover så bra och med lock-i-örat-olja som gör att jag känner mig som jag befinner mig i ett vakuum och inte ens hör mina egna tankar.
Men på tisdag, efter avslutad antibiotikakur, ska det visst bli öronsköljning av och då löser det sig FÖRHOPPNINGSVIS.

/Y

.

 


Kommentarer
Postat av: Freja

Jag vägrar svärmorsstädningen... Hon tycker ändå att jag är värsta häxan som rövat bort hennes lilla plutt, så det spelar liksom ingen roll...

Svar: Nej egentligen spelar det ingen roll här héller, men jag vill in alla fall känna att här kan ingen komma och klaga ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-24 @ 23:11:10
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0