Skrivet den: 2013-08-23 Klockan: 19:32:56

Semester dag 18 - med varmt varmt varmt

För när vi kom ner på morgonen, eller morgon och morgon vi har ju blivit enna riktiga 7(10)-sovare nu under sommarlovet, och skulle ära frukost ute på terassen, så slog en vägg av värme emot oss.
Inte en vindpust.
Inte en solglimt.
Bara igenmulet och ökenhetta.

Och när man tar ut fläkten på uteplatsen bara för att kunna äta frukost, DÅ är det varmt.
Senare på eftermiddagen bytte vi ett par ord med en granne och fick reda på att det varit 41 grader under dagen och DÅ får man pusta lite.

Så vi låg i blöt i badet mest hela dagen. Fanns inget annat som man kunde göra. Och jag fick förlora mig in i Camilla Läckebergs Stenhuggaren och sträckläsa så jag bara hade ett par kapitlen kvar tills idag.

Underbart att bara vara. Men jag går får fortfarande ångestkänslor av det.
Kommer jag någonsin att lära mig?

/Y

.


Kommentarer
Postat av: Freja

Alltså, om det är 41 grader skulle jag inte bara vara längre, jag skulle ha runnit bort i en liten pöl... Att du orkar tänka är ett under i mina ögon!

Svar: Jag vet inte om jag tänker jag héller....kanske yrar jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-23 @ 23:42:18
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0