Skrivet den: 2013-08-22 Klockan: 12:12:00

Semester dag 17 - med mera moln och mer akut

Efter gårdagens regn så hade jag hoppats på lite renare värld idag, det var ju trots allt ett riktigt regn. Inget skyfall som kanarierna skulle ha kallat det, ingen fara för att ön skulle sjunka, men heller inget av de fjuttiga duggregn dom brukar dyka upp lite då och då här.

Men när vi kom ut här på morgonen var världen bara ännu mer dammig. Problemet med att ha öknen så nära och så mycket sand i luften.

 

 



Och man kan nästan inte tro att det är sant, men vi fick ge oss i väg till akuten en till sväng idag. Ett öra till som fått lock och denna gången var det inte jag.
Jag hade ingen aning om att lock för öronen var smittsamt men nu är det visst så och vis av erfarenhet så skyndade vi iväg innan det blivit inflammation i detta öra också.
Och med tanke på att det var en MAN det handlade om så var det ju en fråga om liv och död.

Och när vi ändå var ute och åkte tog vi lite sightseeing runt torget i Arguineguin, som var där vi var.

 

 
 
 
 



Och dagen avslutades på stranden där jag fick avsluta min bok....

.....ja vilken bok var det nu?.....

 

 



....och ungarna var alldeles till sig i trasorna över att få vara på stranden på kvällen och se mörkret komma.
Tänk vad sånt kan vara intressant och äventyrligt.

 

 



Och värmen och molnen fortsätter.
Men inget regn.

/Y

.


Kommentarer
Postat av: Freja

Fortsatt aktiv semester... Tur du fick en stund att läsa, och den har jag läst, men minns inte vad jag tyckte...

Svar: Den var ......ja jag vet inte héller vad jag ska tycka. En del var bra och annat inte. Lnepigt det dar.
Yohanna i Las Palmas

2013-08-22 @ 21:01:01
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0