Skrivet den: 2013-08-21 Klockan: 16:17:00

Semester dag 16 - med marknad och moln

Gårdagen ja, det regnade ju. Men på morgonen så vaknade vi och det var bara molnigt.
Molnigt men varmt. Herre jesses vad varmt det var.

 

 



Vi skulle passa på och åka på marknad när det ändå var molnigt. En annan typ av marknad än den loppmarknad på helgerna som jag brukar åka på. Detta är en typisk turistmarknad i Arguineguin som hålls varje tisdag. Jättetrâkig egentligen för det finns bara en massa stând med samma saker: trosor, bikinis, t-shirtar, godis, smycken och frukt. Efter en timme där var vi alldeles överhettade, Lillskatten hade ramlat och slagit upp bägge knäna och jag var sur för att jag hittat en jättetjusig väska som han "bara" skulle ha 300 kronor för och sånt är inte jag van vid som köpte en väska på loppisen i söndags för 20 spänn.

 

 

 

 

 

 


Vi åkte hem och la oss i blöt i poolen istället
Och började på en ny bok.

Och vilken bok.
Det är en kriminalroman, men ibland kommer inslag om föräldraskapets vinkelvolter som får mig att rysa till. Så lätt det kan bli fel.
Egentligen är väl inte boken SÅ bra men jag blir så berörd av dessa föräldra-situations-skildringar att jag inte kan slita mig.

 

 

 
 
 
 



Och då blev det kväll och så grillade vi och så började det att regna.
Bra tänkte jag.
Så blir det en riktig urladdning och värmen kan försvinna. Jag hade haft extra ont i örat och huvudvärk av den klibbiga hettan och det tryckande molntäcket.

Men det blev varken till eller från av regnet. Bara fuktigare.
Vi har sovit som i en djungel i natt och ingen har väl sovit speciellt gott.

 

 

 
 
 
 



Tur att det är molnigt idag också så vi kan ta det lite lugn(are).

\Y
 


Kommentarer
Postat av: Freja

Jag blir nyfiken på vilken bok det är du läser!

Svar: Den mörka ängels av Marie Ljungstedt. Jag vet inte om jag gillade den sâ mycket, men det var en del saker att tänka till pâ om föräldraskapet och DET fick jag lite ângest över-
Yohanna i Las Palmas

2013-08-22 @ 00:37:53
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0