Skrivet den: 2013-08-04 Klockan: 01:45:00

Sammanställning Real Life - Semesterstus

Idag var FÖRSTA dagen pâ vâr semester.
Eller första och första, det är ju lördag idag och ingen har ju semester pâ en lördag. Riktiga semestern börjar ju inte förens pâ mândag. Men vi firade in semestern igâr i alla fall när Älsklingen fick skjuts ner till sommarstugan av en jobbarkompis efter jobbet, och det blev en spontanmiddag och inskâlning av bara dess like.
Hela familjen kom inte i säng förens klockan slog HALV ETT sâ skitungarna sov till TOLV idag sâ det mâste ju räknas som en semesterstart som heter duga.
 
Semester it is.
 
Gârdagens instagram
 
Därför ingen sammanställning av veckans Real Life >>> förens nu.
 
 
 
 
Sâ min semesterstatus.
Ja semestern börjar ju pâ mândag. Ja inte min dâ, utan Älsklingens. Jag bara hänger pâ och hoppas pâ att hans semester ska ge lite semester âr mig ocksâ. Och det jag hoppades mest pâ var ju lite lugn o ro och avslappning.
Det gick ju sâ där när jag försökte mig pâ det här-om-dagen >>> ;)
Men jag har mycket tid kvar pâ mig att öva.
 
Nu ska jag försöka att ta det lite piano, vara lite med familjen, UTAN krav och öva mig i att inte bry mig ;)
Därför kommer detta att vara det sista Real Life under denna semester.
Jag ska försöka skriva här, men försöka att hitta tillbaka till det roliga, det skämtsamma, det kravlösa. Sà som jag vill ha det här.
INTE en massa krav pâ mig själv och deadlines (bara jag själv som bär skulden dock).
 
Jag fâr ta det lite i taget.
Pö om pö.
Jag är inte den som vill göra lite kort och spontant.
Sätter jag mig ner och skriver blir det lätt lânga romaner och familjen sitter och suckar och väntar.
Det betyder dock inte att det blir bättre för det.
Snarare tvärt-om.
 
Sâ hav tâlamod med mig.
Jag ska ha semester.
Och förhoppningsvis njuta.....och bli uttrâkad ;)
 
 
Andra som berättar om sina semestrar och känslor denna veckan är:
 
- Queen of Kammebornia är först ut med att skriva om hur hon ocksâ kan känna en massa stress och press över att vara ledig och vilja göra sâ himla mycket pâ en gàng.
 
- Fd. ensamma mamman berättar om hur semestern har förändrats med tiden och med barnens âldrar,
 
- Tanja slâr huvudet pâ spiken och berättar att hon vill gâ tillbaka och jobba nu. Hon är besviken. Semestern blev ju bara som en vanlig vardag, fast UTAN tider. Bara vara. DET är svârt.
 
- Freja delar med sig av sitt semestertips som är att blanda väl mellan välplanerade resor och mycket spontantid för slapp och annat.Och NATURLIGTVIS husfix. Sânt tar aldrig slut ;)
 
Tack sâ mycket som vanligt för att ni delar med er och ha nu en UNDERBAR semester, det som âterstâr, det som kommer, eller det som har varit.
Och för allt i världen, bli lite uttrâkade. Det är inte farligt, har jag hört ;) Och berätta sedan hur man gör ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Caroline

Va härligt med en känsla att det bara är början på semestern.
Jag har ju haft i många veckor nu, så till veckan är det dags för mig att jobba. Men jag känner mig färdigsemestrad, utvilad och redo för att ta tag i nya utmaningarn.

Kram

Svar: Ja det är en härlig känsla detta, att ha hela semestern framför sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-04 @ 10:31:29
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Marianne Pettersson

Jag har numera ständig semester och det är underbart. Ingen stress och det jag inte hinner idag kan jag alltid göra imorgon eller nästa vecka. En del undrar hur man får tiden att gå. Ja i Sverige kan man kanske ha lite tid över men i Las Palmas aldrig. Så fort jag går utanför dörren så är det alltid någon där att prata bort en stund med och sitter man på en uteservering kommer alltid flera förbi och slår sig ner och så försvann den eftermiddagen, detsamma gäller när man går ut på kvällen. Dagarna bara försvinner med trevliga människor omkring sig.

Svar: Ja här nere är det på något konstigt sätt aldrig långtråkigt. Det är alltid något på G. Jag kan inte förstå.
Yohanna i Las Palmas

2013-08-04 @ 11:32:31
Postat av: Jessica Högberg

Så olik jag är andra... jag älskar att bara vara utan planer... borta - hemma... gick en hel vecka och gjorde "ingenting" och hann inte ens tvätta;)

Svar: Låter UNDERBART. Jag måste öva mig i detta.
Yohanna i Las Palmas

2013-08-04 @ 12:37:29
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Freja

Bra sammanställning som vanligt, och jag förstår att du behöver semestra från utmaningarna ett tag, du gör ett kanonjobb varje gång!

Svar: Tackar tackar. Ja un ska jag inte ha några deadlines på bloggen ett tag. Bara skriva om roliga saker ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-04 @ 21:01:23
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

Det är inte så dumt... ;)

Svar: Jobbar på´t ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-05 @ 11:17:34
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Queen of Kammebornia

Vad bra att du gör det här, intressant med real life-skildringar :)

Svar: Ja det tycker jag ocksâ. Skönt att höra att allt inte är sâ blogg-perfekt hela tiden.
Yohanna i Las Palmas

2013-08-13 @ 19:44:44
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0