Skrivet den: 2013-08-04 Klockan: 18:20:55

Här är jag gräsänka

...när Älsklingen drog i väg på by-kalas med ett kompis-par till oss och jag blev själv hemma med skitungarna.
 
Vi åkte hem från sommarstugan i går för att starta upp semestern med en vecka på hemmaplan i storstan och fixa saker inför skolstarten och annat, som skolböcker, skoluniformer, födelsedagspresenter och lite annat smått och gott som kan kännas skönt att ha avklarat innan verkligehen börjar igen när vi kommer tillbaka i början av september.
 
 
 
För Älsklingen började semestern med byfesten La Rama (kvistfesten) i Agaete på norra denle av ön >>>, den varar i två dagar och de har FORTFARANDE inte kommit hem.
Undrar om jag har nån gubbe kvar ;)
 
Förra året var det samma sak, Älsklingen drog iväg med kompisarna och jag var hemma och mös med skitungarna >>>. I år tänkte jag köra på samma sak, men innerst inne så började jag fundera på om jag inte skulle ta och följa med istället.
Lämna ungarna hos svärföräldrarna.
Ta och åka iväg ensam med Älsklingen på vuxenaktivitet.
Unna oss lite egen-tid.
 
Men jag ville inte.
Och jag ville.
Och så velade jag fram och tillbaka hela veckan lång.
Och PRECIS när det var dags för Älsklingen att åka, DÅ kom jag fram till att jag nog ville.
Men då var det ju försent.
 
Typiskt mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så igår kväll satt jag ensam i soffan när ungarna somnat och kände mig lite ensam där, mitt i mig egentid som jag suktat efter så länge.
Det får bli detta årets läxa.
Hoppas att jag har lärt mig den.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Det är en kort tid som barnen är så små att det inte känns bra att lämna bort dem. Just nu är dottern flera mil bort på scoutläger och jag får inte träffa henne på en vecka. Och då är DET oxå jobbigt...

Svar: Ja jag försöker att tänka så, det är ju så kort tid. Alla säjer det att när de väl blir stora så kommer man att sakna det jobbet som man hade innan med dem. Men mitt JAG och vårt VI måste också överleva tills dess. Så jag kanske borde skicka iväg mig lite oftare. Eller inte......Nu velar jag igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-04 @ 20:59:55
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, så tjejigt;) Nästa år följer du med!! Sen drar du iväg på egohelg utan man och barn!! Basta=))

Svar: Basta! ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-05 @ 11:16:51
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

"you always want what you have not"
Ofta är det så, ju.

Ruth i Virginia

2013-08-05 @ 17:16:11
Postat av: Ruth i Virginia

"you always want what you have not"
Ganska sant, eller hur?

Svar: Stämmer ALLTID på mig, dessvärre ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-05 @ 17:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0