Skrivet den: 2013-04-09 Klockan: 18:25:26

Här lever jag

Ville bara tala om att jag lever och INTE har dukat under i nån hitsmugglad flunsa.

Just nu sitter jag i småbåtshamnen och övar på mindfullnes medans Guldklimpen är på svenskakurs och Lillskatten och Älsklingen är i parken och leker.
En runda ska jag hinna med också hade jag tänkt. DET går inte så bra ihop med mindfullnessen som då blir lite stressad ;)

Annars har jag lagat hamburgare till lunch i dag, fisksoppa till morgondagens söderöveråkande och mer hamburgare till torsdagens även då söderöveråkning.

Föräldrabesöket vilar ut från Familjen Kaos idag och bättrar på solbrännan på hotellet. Hur VI ska göra med solbrännepåbättringen i morgon, vet jag inte för jag glömde alla badkläder i sommarstugan när vi åkte därifrån i söndags.
Trosor?
Funkar?

Nu ska jag öva mig i att inte göra någonting och känna att jag gör det just då också.
Inte alltid då lätt...

/Y



Kommentarer
Postat av: Freja

Den där mindfulnessen stupar ofta på att den blir ytterligare ett moment i livet som ska klaras av, helst så fort och smidigt som möjligt...

Svar: Ja det blir lite onda cirkeln. Här SKA jag sitta nu och slappna av fastän jag har så MYCKET att göra ;) Det är bara att öva på att koppla bort ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-09 @ 21:36:28
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0