Skrivet den: 2013-04-05 Klockan: 18:52:41

Fredagsvägning med efter-påsken-vägning

...och även om jag inte lyckades "trolla" bort påskens viktuppgång under denna efter påsklovet följande veckan, så känns det ändå ok att se veckans dom.
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
- 0,3 kg (+ 0,5 sedan lägsta resultat)
Jag låg ju på 60,3 och hade målkänning >>>, sedan kom mensveckan och PLUS så det bara rök om det >>>. Nu har det alltså varit en hel påsklovsvecka och en efterföljande ta-tag-i-rutiner-och-matvanor-vecka.
Ändå är jag inte tillbaka där jag var.
Och nu väntar två veckor med föräldrabesök och sen är det alltså dags för mensvecka igen.
Här går det runt runt...
 
UTVÄRDERING
Även om jag inte känner mig så fruktansvärt deprimerad över veckans resultat så känns det ändå lite surt att efter påsklovets, om än inte maniska benhållande på maten, så i alla fall försök till att inte gå till överdrift PLUS en morgonrunda varenda dag.
Jag hade gott förtjänat ett plus minus noll.
 
Men nu är det alltså föräldrabesök här av fikaproffs och jag har inte en aning om hur jag ska överleva detta utan att gå upp minst 10 kilo på ett poff.
Vi har redan bakat kanelbullar till Guldklimpens födelsedagskalas i morgon och både jag och Alexander drog i oss FYRA på raken.
Jag hann inte ens njuta av smaken.
Fy 17 vad dum man är ibland......ganska så ofta.
Nu har jag ont i magen ;)
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check! (Och eftermiddags)
Mat - Chek! (utan kolisar)
Plankan åt 2 håll + rygglyft - CHECK!
Och 0,8 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jorå, det blev ett minus. Men fortfarande 1,8 kg från lägsta innan jul... blä!

Svar: Alla minus är bra minus ;) Snart är vi där. Inte långt kvar....hoppas jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 19:08:42
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: Freja

Fast det är ju när bullarna är nybakade som de smakar allra bäst, sååå svårt att motstå!

Svar: Ja när de precis kommer ut ur ugnen, då är de så härliga att man nästan inte märker att man äter dem....mumma ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 19:35:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Hej där - det är ju bara 0.8 kg över.
Tänk om det hade varit 800 gram; låter nästan oöverkomligt! :)
Jag tycker du är otroligt envis, på rätt sätt.

Svar: Jisses tänk OM jag tänkt så. Låter ju oöverstigligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-06 @ 04:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0