Skrivet den: 2012-09-09 Klockan: 18:16:45

Real Life - Köksskåpen

Här-om-veckan sprang jag på ett inlägg inne hos Justlikeacat där hon berättade att hon hade ett helt skåp tillägnat bara för sina bakprylar samt att hon hade stylat sitt kök efter en viss idé.
Jag blev skit-nyfiken.
Kan man göra sånt?
 
I sånt fall så har jag stylat mitt kök enligt kaos-stilen. Det är/var meningen att det skulle bli ordning och reda där.
Efter att vi flyttat in.
Efter att vi fått ordning på saker och ting.
Efter att vi kommit i ordning.
 
Vi har bott här i snart TRE år och vi har ännu inte hunnit till det stadiet...
 
 
 
Det är dags för veckans Real Life och denna veckan så lugnar vi ner oss lite från förra veckans sex-chock med lite köksskåpsinredning.
Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
Det här är mitt kök och mina köksskåp.
Skitfult och skitdåligt planerat.
Men så är det när man bor i hyreslägenhet. Då får man stå ut med någon annans smak.
 
I vår förra lägenhet hade vi en sån jäkla tur att vi fick planera, köpa och bestämma vårt egna sprillans nya kök från IKEA, och det blev ju något utöver det vanliga. Och så lärde man ju sig en hel del om köksplanering.
Synd att vi inte kunde få göra samma sak här ;)
 
När vi flyttade in här så hivade vi bara in sakerna där de fick plats.
Allt för att komma i ordning och få upp sakerna ur flyttlådorna så fort som möjligt.
Tanken var att vi skulle strukturera upp köks-skåps-organisationen så fort vi kom i ordning och fick lite tid.
Den tiden kommer aldrig verkar det som.
Och nu är det som det är.
 
 
Det här är skåpet över diskbänken. Där man MÅSTE ha tallrikarna. Ett VÄLDIGT vanligt system här nere.
Och detta måste ju vara världens mest outnyttjade och bortslösade skåputrymme.
Säkert uppfunnet av en karl ;)
Så smart att kunna ställa in tallrikarna stående så att de kan droppa av ner i diskhon för skåpet har ingen botten.
Men VEM gör egentligen sånt?
Nej.....just det.
I diskmaskinen så kommer all disk ut torr ;)
 
 
 
Och detta är skåpet för alla mina plastbyttor. Det har kommit till för att det var där som Irma började att riva ut alla saker när hon var mindre.
Bäst att ha ofarliga saker där då.
Som plastbyttor och liknande.
Och ingen idé är det att städa, organisera eller ställa i ordning saker där.
De åker ju snart ut igen.
Nej knö in skiten bara ;)
 
Slangen ovanpå är den från diskmaskinen. Som ska borras ett hål för genom bytt-skåpet och kopplas till avloppsröret.....när vi får tid ;)
 
 
Nu är det er tur:
- Hur är det i ditt kök?
- Design eller kaos?
- Och HUR skulle du vilja ha det?
- Några allvarliga design/planeringsmissar i det?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ onsdag, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På onsdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Härlig Real Life :) Få se om jag hinner för nu har jag universitetsvecka :)
Psst... i Finland/ på Åland är det väldigt vanligt med dessa "diskskåp" över diskbänken :) Men precis som du så undrar jag "vem" som använder de idag när diskmaskinen har en given plats i alla kök??!!

Ha det bäst

Svar: Jasså! Är de poppis där också. Vad konstigt så vitt skillt ifrån. Hoppas du kan vara med och att studierna inte tar upp ALL din tid. I alla fall inte så här i början.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-09 @ 18:22:30
URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: AnneliH

Jaha...då ska vi se om jag får lov att komma in i de regioner mannen basar över :) Måste höra med honom först...ha..ha..men disken kan jag ta. Får se om det blir några rader. Kram

Svar: Det är klart att han låter dig komma in och snoka lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-09 @ 18:41:07
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ann Catrine

Nu ska jag banne mig hoppa veckans uppdrag!
Synd att jag missat förra veckans spännande tema, men har varit urusel inte bara på att blogga utan att även läsa bloggar...
Nåväl, köket ska iallafall visas upp :-)
Ha det bäst!

Svar: Ja det var synd att vi inte fick läsa något från dig om förra veckans ämne. Men det tar vi igen denna veckan tycker jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-09 @ 18:41:14
URL: http://mormormu.blogg.se
Postat av: Freja

Jag är med! Kommer tillbaka från tjänsteresan så jag kan skriva ett inlägg om mina köksskåp!

Svar: Det väntar jag med spänning på. Trevlig jobbartripp.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-09 @ 20:48:39
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Marie-Louise

den här får jag nog skippa att vara med i - hinner inte riktigt innan resan. Kram

Svar: Ja du ska ju hit till mina trakter. Hoppas du får det UNDERBART.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 08:07:26
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Justlikeacat

Hehe, kul utmaning, och nu när jag sett ditt kök så kom jag på att faktiskt mina matlådor också machar. Jag kör bara rosa och blåa.... hihihi
Jag bjuder på att du nog misstänker att jag är galen, men håller med om tallriksstället. Det måste ju en man kommit på :)
Ha en trevlig dag!
Kram!

Svar: Inte galen inte, blir bara så jäkla avis på folk som lyckas med sånt där ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 11:45:14
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Åsa

Sötnöten :)

Vi har precis fått all plats som behövs :) och trivs som firren i vattnet.
1 bra rensningsomgång är det som behövs och en tanke om vad du ska ha grejorna till. Mycket används aldrig, eller är opraktiskt staplat, så hade vi det och för lite utrymme :).. det som inte behövs men som faktisk kanske vill sparas, upp på vinden med det :)
kramar!

Svar: Så skönt att höras att ni trivs och börjar komma i ordning. Du har så rätt, jag behöver nog rensa lite. Men man vet ju aldrig....;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 16:50:56
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Dagliga ljusglimtar

Här kommer mitt bidrag!
http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/2012/09/vart-kok-real-life.html

Svar: Spännande. Kikar in.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 18:15:55
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag; http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/09/12/real-life-koksliv/

Svar: Jättebra! Jag ska börja med sammanställningen straxt.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 20:32:07
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: ann-Mari

Sent, som vanligt, men nu är jag med :-)
Jag tycker ert kök är snyggt...kanske inte helt igenom praktiskt. Måste ha varit kul att planera sitt eget kök, synd att ni inte fick göra det i denna lägenhet också ;-)
Grattiskramar på födelsedagen Yohanna! Hoppas du hade en fin dag...du ser fin ut!

Svar: Inte alls sent. Jag ska sätta mig med sammanställningen nu. Kikar in till dig först. Tackar för gratulationerna.
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0