Skrivet den: 2012-09-24 Klockan: 13:53:00

Måndagslista med OVÄDER

Måndag....igen.
Men idag gjorde det ingenting faktiskt.
Är jag sjuk eller?
Måste känna mig på pannan ;)
 
Det är faktiskt så att denna veckan så händer det mycket roligt och, jag känner inte riktigt igen mig, men jag är glad och full av förväntan...
 
Vi kör väl igång med en lista a´la jennyn så jag får ur mig allt som bubblar och hoppar i magen på mig ;)
 
- att denna veckan så börjar skolan att ha de "vanliga" tiderna på skoldagarna. Nu ska vi väl äntligen kunna få ordning på våra rutiner här hemma och lyckas komma i form inför höstens kraftansträngning - överleva och vara trevliga ;)
Vi sätter inte ribban så högt här hemma just nu...
 
Hittills så har det varit tidiga hämtningar i skolan som krockat med Irmas mitt-på-dagen lur. Och sömn, mat och skola har rumsterat om i rutinerna så att allt blivit - FEL. Alla har varit trötta och liksom inte kommit igång.
 
Så har semesterkänslan lurat i hörnen med följd att vi inte ätit ordentligt, inte kommit i säng ordentligt på kvällarna och inte kommit till skott med saker som ska göras.
 
Men nu ska det bli andra bullar. Ja kanske inte bullar då, utan mer som äpplen och morötter ;)
 
- att regnet och OVÄDRET som varnats om hela veckan, äntligen kom och tvättade av Las Palmas. Jag antar att det har slutat nu, för det har inte regnat på två timmar och vinden har redan torkat upp alla spår.
 
Jag skulle ju ut och dansa i regnet och njuta av att känna det på bara huden. Men jag hann inte ens det. Och inga regnbilder heller. Jag antar att ni har nog av dem där hemma va? ;)
 
OVÄDRET varade i typ 2 timmar och strömmen gick en gång. Brandbilar och ambulanser har kört i skytteltrafik här hela morgonen, och håller på fortfarande. Det måste vara något hemskt som kom över staden ;)
Något som vi i Sverige skulle ha kallat en regnskur...
 
 
 
 
 
 
- att målarkillarna >>> har varit här igen idag och målat det som blev fult sist de var här. Det vill säja i köket, vardagsrummet och i korridoren.
Irmas rum är det bestämt att de inte har något mer att göra där inne.
Ingen idé.
 
Vi har ringt till försäkringsbolaget och bett dem skicka hit nån som kan bestämma om att prova nån annan lösning, typ avfuktare eller värmefläkt, men de envisas med att skicka målarkillarna.
Men nu får det vara slut med det, jag ska sätta ner foten, som jag är så bra på....not ;)
 
Men i alla fall.
Vardagsrummet och köket skall anses som klara nu, tills om ett halvår igen så det börjar att bubbla sig och allt börjar om från början....suck. Men vi kan i alla fall börja att ställa i ordning rummen nu och börja "leva" där.
 
- att jag har bestämt mig för att göra en födelsedagsmiddag för mina väninnor på lördag och det passar ju jättebra med att vi ska börja färdigställa lägenheten. Så långt som vi nu kan.
 
Det ska bli middag och drinkar utan karlar och ungar. Jag hoppas på en kväll med mycket skratt och avslappning för alla.
Vad jag ska göra av övriga familjen har jag inte kommit på än, men det löser sig.
 
Så om det är nån som har vägarna förbi Las Palmas....;)
 
Nu gäller det bara att inte hamna i min vanliga fälla. Att göra allt så ambitiöst att jag själv inte hinner njuta utan springer som en skållad råtta hela kvällen.
Inte så Yohanna.
Man kanske kan köra på köpepizza och blandsaft med vodka ;)
 
- Och sist men inte minst att mögelbyråerna är färdigsanerade för att flytta in i igen. Visserligen har jag inte hunnit att tvätta igenom alla mögelkläder utan de liggen som en skammhög mitt i sovrummet, ännu en sak att lösa inför kalaset, men det ska bli skönt att får bort alla högar med tvättad tvätt som ligger överallt.
 
Hur ska jag hinna med allt?
Uff nu blev jag nästan lite stressad...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, hua! det låter som om du har att göra...men ändå något roligt att se fram emot. Hade så gärna velat titta förbi men jag får snällt vänta till det blir min tur nästa år :) Fin måndagskväll till Er!

Svar: Nej men vad synd att du inte kan komma ;) Kanske lite långt...
Yohanna i Las Palmas

2012-09-24 @ 17:11:03
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Viktkamp

Roligt med tjejmiddag =)

Svar: Ja jag har blivit lite spattig nu när jag går och planerar. Lite förväntansfull och pirrig. Det blir säkert bra.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-24 @ 21:25:45
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Freja

överleva och vara trevliga, det låter som ett helt OK mål i mina ögon ;)

Svar: Jag märkte det inte själv men jag tycker nog att jag skapade en liten "sanning" där. Ett visdomsord ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-24 @ 21:44:22
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ann-MarI

Inte stressa...du kommer att ha en kul middag och kväll oavsett om det finns högar med tvätt eller inte ;-)
Skönt att ni kan börja bo in er ordenligt igen och hoppas ni inte har samma rulijans om ett halvår!
Kramar

Svar: Jo det blir ju julafton även med lite skit i hörnen. Fast det kan vara bra att komma till skott och få undan allt detta. Man kanske borde ha fest lite oftare ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Hyrestanten

Köpepizza låter alldeles utmärkt :) Då är du själv pigg inför er middag. Själv var jag nyss och beställde thaimat till onsdagens middag då jag för sista gången bjuder hem mina grannar. Papperstallrikar och plastbestick blir det också. Tänker inte börja ta fram sånt som jag hunnit packa ner. Hoppas ni får nån ordning på detta med försäkringsbolaget.
Kram!

Svar: Åh det blir ett riktigt flyttkalas, vad mysigt. Det hade vi också sist vi flyttade. Nu hade jag väl i alla fall tänkt mig lite duk och ljus. Men man ska INTE förta sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-24 @ 22:15:36
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0