Skrivet den: 2012-09-10 Klockan: 15:08:47

Måndagslista inför skolstartsvecka

Då har man varit iväg på det första föräldramötet för detta skolåret. Eller det var ju egentligen inget möte, det var ju en informationsträff inför skolstarten.
 
 
Jag var ju helt inställd på att skolan skulle starta idag. Så jag hade förberett ungar och saker inför tidigt sänggående igår och informerat alla om måndagens aktiviteter.
Alexander med gråt och tandagnisslan som vanligt. Han som har tjatat hela sommarlovet om att han saknade skolan och sina kompisar. Så hastigt vände den längtan ;)
Och Irma, som inte fick sova nån middag för att vara riktigt pömsig och somna i tid på kvällen iställer för att nattuggla som blivit vanan under sommalovet, hon kom knappt i säng på grund av trötthet. Slocknade nästan halvvägd dit ;)
 
Men under min fettbrännartur i går så gick jag förbi skolan för att kolla om de satt upp något anslag om måndagens aktiviteter och lite mer utförligt än ett datum, typ tider. Och där stog det att måndagen den 10:e var det informationsträff bara, med föräldrar UTAN barn och bara en liten stund. Själva skolan skulle börja på tisdagen.
Så snöppligt det blev.
Det blev att ta en väldigt lugn skolstart med uppvärmning idag.
 
Och nu har jag precis kommit därifrån...
 
Men nu en måndagslista a´la jennyn:
 
- att jag fått vara iväg på trevlig informationsträff med de andra föräldrarna i Alexanders klass. Alltid kul att träffa andra vuxna ;)
 
- att vi kom hem från sommarstugan >>> en dag innan och fick ta sommarlovsavslutet i lugn takt och komma i ordning i alla fall lite här.
 
- att jag hittade så mycket fint på loppisen i lördags >>>. Jag tror att jag blivit beroende ;)
 
- att i morgon blev det hastigt och lustigt bestämt att vi ska på byfest upp i bergen med en annan barnfamilj. Det blir att packa picnic-korgen och ge sig av tidigt i morgon bitti. Älsklingen har tagit en dag ledigt och Alexander får missa första skoldagen.
 
- att denna veckan bjuder på ännu en födelsedag. Gissa vems? Får jag se om det är någon som kommer ihåg att fira.
 
- att denna veckans Real Life verkar vara något som lockar efter förra veckans skrämsel-utmaning ;)
 
- att vi fick chansen att avsluta detta sommarlov med en hel vecka i sommarstugan >>>. Visst var det slitigt för föräldrarna, Älsklingen att pendla hela veckan i lastbilen och jag som fick rodda hela ruljansen alldeles själv, men jag tror att alla var redigt nöjda med sommarlovet.
 
Det var det.
Nu börjar allvaret.....lite pö om pö ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Justlikeacat

Smart drag med att göra en lista. Känner mej helt förrvirrad efter jag varit sjuk. Jag har som mer koll om jag får jobba och får rutiner.

Svar: Jag med fungerar bättre när jag har listor och rutiner. Det KÄNNS i alla fall som att jag har mer koll på saker och ting.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 15:22:38
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Johanna

Aldrig fel med en liten mjukstart, då är de lite mer inne i spåret inför morgondagens skola! :)

Svar: Om jag känner min son rätt så kommer det att bli ett ramaskri när det ska väckas inför skolan. Det hjälper inte hur mycket jag förbereder. Som tur är så går det ju över när han väl vaknat ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 15:39:17
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Haha! Skön start på skolåret för barnen! :)

Svar: Ja VÄLDIGT soft kan man säja ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 17:09:13
URL: http://bananajaana.blogspot.com
Postat av: Maya

Här har skolorna redan börjat för några veckor sedan :) Fullt ös med andra ord :)
Kram

Svar: Ja skolorna slutar senare här i juni och börjar senare i september. Men annars så tror jag att de är lika långa.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-10 @ 20:41:35
URL: http://mayashideout.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0