Skrivet den: 2012-09-03 Klockan: 16:10:41

Mândagslista frân sommarstugan

Jag har det bra.
Irma sover sin lur.
Alexander gör ett par övningar för att friska upp minnet lite inför skolstarten pâ mândag.
Jag har överlevt förmiddagen med att vara själv med tvâ monster och en jättedisk frân gârdagens spontanmiddag. Trixet är att ta det VÄLDIGT lugnt och inte hettsa upp sig när bägge tvâ skriker som stuckna grisar för att det gâr för lângsamt att borsta tänderna och smörja in sig.
Och att komma till poolen sâ snabbt som bara 17 ;)
 
 
 
 
Till lunch planerar jag att göra tacos. Fastän det är mândag sâ är det ju faktiskt lite semester. Det är väl inte bara fredagar som fâr ha tacomys ;)
 
 
 
 
Och självklart, när det är mândag blir ju en liten lista:
- att vi fâr ha detta tillfälle att spendera den sista veckan innan skolstart här i sommarstugan. Sommarstuga är grejjen ;)
 
- att jag INTE gett upp hoppet om att en dag sâ kommer Irma att fâ sitt rum och att det kommer att bli fint.
 
- att det fortfarande är sommar, sol och bad här och mycket framöver. när jag läser om att hösten kommit till Sverige, ja dâ VET jag varför jag flyttade hit.
 
- att jag ska âka pâ loppis med grannen pâ lördag och hoppas pâ att fynda nâgot riktigt bra. Vad, ve jag inte riktigt än ;)
 
- att jag överlever ;) För varje dag jag överlever utan att bli tokig tillsammans med min familj är jag tacksam över. Och när jag tänker sâ, sâ pâminner jag mig om hur jag kände mig när jag bode själv i Göteborg och dâ blir jag istället tacksam över att jag har denna fina familj som jag KAN bli tokig av ;)
 
NU, tacos och sen stranden för en liten fettbrännartur och dopp.
Och nu kom Älsklingen hem vilket jag blir MYCKET tacksam över ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: En kvinnas vardag

Jag har också en måndagslista :)

Svar: Dâ fâr jag gâ in och kika pâ den ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-03 @ 17:31:49
URL: http://enkvinnasvardag.blogspot.se/
Postat av: Freja

Min måndagslista var rätt torftig idag, kul att få läsa din och bli lite glad...

Svar: Ja man fâr leta lite inspiration hos andra ibland. Hoppas nästa blir bättre.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-03 @ 21:27:30
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0