Skrivet den: 2012-09-27 Klockan: 13:23:21

Här rullar det på

Det ska visst komma oväder idag igen.
En liten påfyllning av det som kom i  måndags. >>>
Regn på nytt alltså.
När jag tittar ut genom fönstret så ser jag bara blå himmel och stekande sol. Så jag vet inte riktigt om jag ska hysa några förhoppningar om svalka.
 
Vad härligt att känna så. Längta efter höst-stormar ;) >>>
 
 
 
 
Jag borde sätta igång med att avsluta lite projekt här om det ska bli en stress-fri lördag innan kalaset. Hittills så har sex tackat ja och det är ett lagom antal tjejer. Jag har nämligen bara sex stolar. Kommer det fler så blir det att kånka från svärmor.
Fast det går ju det också.
"The more the merrier". säjs det ju. >>> Och det kan mycket väl stämma in på en tjejmiddag, fast med risk för att det blir en hönsgård av det hela ;)
 
Igår blev det att dra iväg till byggvaruhuset på panikutrycktning. Mina planer var att flytta in i mögelbyråerna som är färdiga nu >>>, men det blev att vara flexibel och kasta om i planeringen.
Precis sånt som jag är skitkass på. >>>
 
Sovrumslampan som vi gått och tittat på sedan jul, men som vi inte lyckats sammanträffa med tillgång på ekonomiska tillgångar i familjen OCH tillgång till lampa i affären, alltid har det varit det ena eller det andra, hade helt plötsligt kommit in i butiken samtidigt som vi fått födelsedagspengar av svärföräldrarna att köpa den för.
För JÄDRAR vad lampor är dyra. Helt oförklarigt.
Sådant tillfälle kan inte låta passeras obemärkt.
Vi drog iväg på en gång.
 
Det har ju bara gått TRE år sedan vi flyttade in här.
Sovrumslampa är väl inte SÅ viktigt ;)
 
Men nu är den här i alla fall och jag hoppas verkligen att vi kommer att få tid att hänga upp den innan lördagskvällen.
Det är inte bara att klicka ihop och hänga upp som med Ikea-lampor. Nej här måste borras i tak och skruvas i kabel-sockerbitar för att det hela ska bli upphängt.
Och det var inte riktigt läge för det igår kväll när vi kom hem.
Så vi får se...
 
 
 
 
Man borde ha kalas lite oftare så att man får saker och ting gjort här hemma ;)
Nu måste jag ställa mig och laga köttfärssåsen till lördagens lasagne. Kladdkakan har jag inte vågat mig på att göra än, fastän den mår bäst av att stå och goa till sig lite i kylen ett par dagar, för det finns risk att den inte överlever tills på lördag då.
 
Och klippa prinsesskronor. Tycker jag låter som en jätterolig idé.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: jaana

Vilken vacker lampa!!!

Svar: Ja jag tror att det blir väldigt bra, NÄR den väl kommer på plats och får glödlampor i sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 13:33:44
URL: http://bananajaana.blogspot.se
Postat av: AnneliH

wow! det var mig en snygging!

Svar: Ah den här gamla trasan ;) Nej men vi har letat så länge efter något något-så-när, så nu slog vi till. Man kan inte vara utan sänglampa för länge ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 17:10:33
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor & Far

den var jättefin Kram

Svar: Ja det blir bra det här ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 18:41:13
Postat av: Fnulan

Brukar inte kommentera men nu kan jag INTE va tyst... FÖRHOPPNINGAR??? Du är sjuk!

Svar: Ja jag erkänner att det känns lite konstigt. Men det har varit så varmt och fuktigt. I natt vaknade Irma av att hon var dyngsur av svett och kunde inte somna om. Inget fanns att göra för jag kan ju inte öppna fönstren då kackelacks-h-veten kommer in :( Det blev att ställa fram en gammal knackig fläkt som har gnisslat så det dånat i huset...;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-27 @ 19:31:42
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: Justlikeacat

Blev fast på Blocket igår och kikade på lägenheter. Hittade flera för endast en halv miljon i Torrevieja. Mmm vad jag önskar att jag hade råd!

Låter som du kommer att ha kul i helgen ;) Det är ju alltid kul med skvaller.

Ha en bra dag!

Svar: ÅÅÅååå jag vill också ha råd. Förlåt en dum fråga men vart ligger detta Torrevieja? Känns som om jag borde veta det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-28 @ 10:14:29
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Viveka

Önskar Dig en trevlig helg!
Kram
Viveka

Svar: Jag önskar dig detsamma tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-28 @ 10:59:07
URL: http://Http://vivekafeminin.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0