Skrivet den: 2012-09-05 Klockan: 00:24:27

Här njöt vi av eftermiddagen

De sista dagarna har vi gâtt till stranden pâ eftermiddagarna, när Älsklingen kommit hem frân jobbet.
För att ta oss dagens sista dopp och för att jag ska fâ knalla min fettbrännartur och inte fâ dâligt semestersamvete ;)
 
Och det är nâgot speciellt med stranden pâ eftermiddagarna.
Ljuset, stämningen, det kommande lugnet, den avsvalnande värmen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja det är nâgot speciellt med stranden pâ eftermiddagen och jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Vi brukar ju alltid (pâ helgerna) gâ till stranden pâ förmiddagen och gâ hem mitt pâ eftermiddagen för att avsluta dagen i poolen.
Och det är skönt det ocksâ.
 
Men dâ gâr vi frân stranden mitt i högtrycket om ni förstâr. Värmen ligger pâ topp. Aktiviteterna och energin i ungarna flödar. Och allt liksom sprakar där.
 
När vi kommer till stranden runt halv 6, ja dâ har värmen lagt sig, solen stâr lägre, mânga har âkte hem eller ligger och sover i skuggan av ett parasoll.
Allt känns lugnt(are).
 
Att gâ min runda dâ och sedan avsluta med ett bad som nästan gör att jag fryser när jag kommer upp. Ja det är en annorlunda upplevelse.
 
Och hösten är pâ väg här ocksâ.
Det mörknar tidigare om kvällarna och det blir kyligare om nätterna.
Den kommer hit ocksâ...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Mor & Far

Va skönt att ni oxå får höst någon gång, det är så härligt.

Svar: Nja jag hâller inte riktigt med om det, men det vet du ju ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-05 @ 17:43:29
Postat av: Ann-Mari

Vad fint du beskriver känslan på stranden...är ingen solbadsmänniska, men kunde gärna njuta i halvskugga med en bra bok på just den eftermiddagsbeachen du beskriver :-)

Svar: Ja att ligga i skuggan är väldigt underskattat.
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0