Skrivet den: 2012-09-11 Klockan: 12:18:00

Här har vi åkt på utflykt

Idag, tisdag, har vi tagit ungar och kompisar och åkt upp i bergen på en byfest.
Den underligaste som jag sett hittills.
Vattenpölsfesten i Aldea, El charco de Aldea.
 
Som vanligt så har jag skrivit om denna fest på resebloggen som jag jobbade innan >>>.
 
 
 
 
 
Flera 1000-tals människor samlas runt en vattenpöl för att, vid en given signal, slänga sig däri och slåss om att få fånga en fisk.
Tokeri ;)
Men vi ska dit och titta på spektaklet.
 
Jag hoppas att jag kommer hem med en massa roliga bilder att visa. Och att vi får det trevligt naturligtvis.
 
Hörs!
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Säga vad man vill men spanjorer kan det där med fester och festivaler :) Ser fram emot bilder.
Vad sa Alexander om att missa första skoldagen? Eller var det kanske fler barn som gjorde detsamma?

Kram!

Svar: Javisst kan de festa. Nästan jämt är det fest i nån by och är det ingen så fixar de till en bara. En gitarr och en flska rom så är det igång ;) Alexander var så glad över att komma på utflykt att han glömde bort skolan. Men det gick så bra så.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-11 @ 15:56:38
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Nayades Afonso

Hej,
Jag är en av dessa människor som är uppväxt i byn och med denna fest varje 11 september. Jag kan tänka mig vad en utomstående kan tycka, att se oss alla vänta för att sedan kasta oss in i pölen kl. 17,00. Jag kan bara förmedla att jag grät idag när jag var inne i pölen. Det var 19 år sedan sist eftersom jag flyttat till Sverige och missat festen jag var uppväxt med.
Hoppas att du hade det roligt för att jag hade det och kände mig lycklig som ett barn idag!
Kram från en aldeana.

Svar: Javisst var det kul och så kul att du var där också. Lite varmt just när vi stog och väntade vid pölen bara ;) Vad känslosamt det måste ha varit för dig att komma tillbaka. Härligt!
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 02:03:57
Postat av: Annelie

Hej, det var länge sedan...men det är som det är.. Låter spännande kul att se det där spektaklet :) Har hört talas om det tidigare.

10 jan bär det av till Gran Canaria igen för mig :-) kanske vi hinner ses då..

Den här loppmarknade du går på, är den året om ?

Svar: Jag ska visa lite bilder så får ni se mer av detta kalas. I januari är du välkommen, då kan vi försöka att ses igen ;) Ja denna loppisen, dessa det är två, de är året runt.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 06:32:58
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Justlikeacat

Haha! Vad kul! Brukar någon få fisk eller skräms de bort?!

Svar: Jo då de brukar fånga fisken. Det är ju en stängd pöl och den blir full av folk så det är nästan så att fisken hoppar ut för att komma undan.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 10:28:02
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: cecce

Haha! Låter onekligen lite tokigt:-) Men kul!

Kram Cecce

Svar: Jo det är väldigt annorlunda MEN underhållande.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 13:57:01
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0