Skrivet den: 2012-09-18 Klockan: 23:59:00

Här har det tittats på web-TV

Jag fastnade i något som jag verkligen inte hade tänkt att fastna i, idag.
Svensk TV-såpa på webben.
Sist jag tittade på såpa på web-TV var nog en unge på minuten. Vad hände föresten med den serien som fick varenda mamma att gråta och gräva ner sig i minnenas arkiv?
 
Men jag blev så himla nyfiken på vad folk talade om på Fejjan med skämskuddar hit och skämskuddar dit.
Vad var det för någonting som väkte så himla mycket känslor?
 
Men först:
 
 
INTE skämskudden utan SOPTUNNEKUDDEN >>>.
Den överlevde knappt den grundliga rengöringen igår. Två bad i badkaret + en runda i tvättmskinen blev för mycket och den förlorade formen och knapparna slets bort.
Hmmmm.
Måste fundera på om jag skulle kunna göra lite återupplivningsförsök på den. För jag tycker den är himla fin...
 
Och så detta med TV-såpan.
Jag har ju hört talas om Hollywoodfruar och när första omgången gick så såg vi det faktiskt hemma i Sverige ett par gånger när vi var och hälsade på.
Så jag kan faktiskt härma Anna Anka och hennes "Det är så djälva dåligt", speciellt om problemen med trädgårdsmästaren och fläckarna i den svindyra gräsmattan.
:D
 
Älsklingen och jag skrattade så vi grät när vi såg det. Och då fattar Älsklingen ingen svenska. Men han fattade ju att det var ironi på HÖG nivå.
 
 
 
Så nu när jag hamnade mitt i en live-konversation inne hos Meekatt på Facebook där de kommenterade dagens program så blev jag ju så himla nyfiken på allt detta om skämskuddar, talböcker för döva och vikdörrar.
Jag surfade in på sidan och tittade. >>>
 
HE-RE-GU!
 
De här damerna fattar väl att man driver med dem?
De har väl fått skriva på nåt kontrakt där de godkänner att det kommer att fokuseras på deras klavertramp?
Jag menar, är detta på riktigt?
 
Ja ja. Jag är i alla fall tacksam över att jag KAN titta på sådana här viktiga saker så att jag kan vara uppdaterad med vad som händer och sker ute i vida världen ;)
Och Älsklingen satt bara ändå och skrek åt fotbollen på TV:n. Varför gör killar sånt?
 
Nästa web-tv-tittande ska bli på Danspalatset som Alfvan skickade in mig direkt på. Mina föräldrar har talat om denna serie och den är ju faktiskt här-i-från så då MÅSTE jag ju se det.
OCH visa den för Älsklingen.
Behöver man skämskudde för den också? För då kanske soptunnekudden kan få vikariera där ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Meekatt

Hahaha, jag är ledsen...men det ÄR på riktigt! ;)
Alldeles förskräckligt och underbart på samma gång!

Och ja, du behöver skämskudden ännu mer för den andra såpan! Men soptunnekudden duger fint! ;)

Svar: Då utnämner jag härmed soptunnekudden till stora skämskudde, för här ska ses på såpor ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-19 @ 01:01:42
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: AnneliH

Jag klarar inte av de där "fruarna" :) då skulle jag behöva en större "skämskudde"...ha..ha..men ser gärna på andra såpor tex "Playa del sol" ...där känner man ju igen sig i omgivningarna om inte annat.

Svar: Ja det ska bli spännande att se Playan, får bara se när jag får tid till det.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-19 @ 08:00:16
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: AnneliH

Glömde ju...fin kudde...synd att den förlorade formen, men du kan säkert piffa till den. Ha en bra dag!

Svar: Jag ska försöka ge den en makeover ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-19 @ 08:02:44
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: DIYS - Do it yourself sweetie

hollywood fruar! <3333

Svar: Men det var frukansvärt pinsamt. Jag får nog se på det igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-19 @ 10:16:02
URL: http://diys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0