Skrivet den: 2012-09-04 Klockan: 16:24:57

Här förstâr jag en del saker

Här har vi det bra idag igen.
Vi har varit vid poolen och nu sover Irma, resten av barnen har mâlat + sommarlovsläxor och snart är det dags att börja med lunchen.
Jag tror minsann att vi har börjat gjort nya rutiner för vâra sommarstugedagar och det känns skönt.
Jag gillar rutiner ;) >>>
 
 
 
 
 
 
Det här med att bli förälder, jag vet att jag tjatar, men jag slutar aldrig att förundras över hur det blir eller fungerar. Eller inte fungerar ocksâ för den delen ;)
Hur jag nu, sedan jag själv blivit förälder, förstâr min egna föräldrar och deras beteénde när jag var barn. Sânt som jag tyckte var väldigt konstigt och ganska sâ löjliga saker ser jag nu att jag själv upprepar och tycker är helt normalt.
 
Som detta med "andras ungar men sina egna barn", helt SOLKLART ;)
Alla familjer har ju sina rutiner och sina regler och förhoppningsvist sâ följer barnen dem. Men när man kommer sâ tätt inpâ andra familjer som jag har gjort nu, här i sommarstugan, sâ tvingas man ibland rätt in i rutiner och regler som inte alls passar med dem som man har själv i familjen.
Och det känns jättejobbigt.
Och andras "ungar" kan kännas jättejobbiga bara för att de är vana vid andra rutiner och regler.
Hänger ni med?
 
När jag var liten till exempel sâ sâgs det inte med blida ögon pâ att ha kompisar hemma medans vi ât eller gjorde oss i ordning.
De fick gâ hem medans och sâ fick vi träffas ute igen efter att vi var färdiga.
Jag förstog aldrig riktigt det där och tyckte att mina föräldrar var jättedumma.
Nu har jag själv blivit utsatt för samma sak.
 
Här i bungalowkomplexet sâ finns det ju en massa ungar och det kommer nya och âker hem allt eftersom.
Och det är ju jättebra.
En av anledningarna för att vi âker hit.
Men det är ett jäkla stressande.
I dag kom en kompis över här redan när vi satt och ât frukoste och började tjata pâ Alexander när han skulle komma ner till poolen.
 
Jag är ju själv här sâ jag mâste göra allt själv. Ta med ungarna och köpa bröd, göra frukost, mata, plocka undan, diska, borsta tänderna, smörja in, packa poolväskan osv.
Sâ det är ju klart att det tar lite tid för mig.
Jag kan heller inte skicka iväg ungarna själva till poolen medans jag gör detta. Utan jag stänger in oss, gör oss alla i ordning samtidigt och sâ gâr vi tillsammans ner.
Sâ funkar det hos oss.
Och dâ kan jag inte ha nân kompis som sitter i ett hörn och hettsar ungarna och tjatar sâ att det bara blir pannkaka och stress av allt.
Och jag mâr dâligt och ungarna bângstras.
 
Sâ nej tack till kompisar som väntar hemma hos oss ocksâ alltsâ.
Och mina barn kommer säkert att tycka illa om mig för det :(
 
Men mer om jobbiga ungar fâr jag ta en annan gâng ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Fattar precis ha..ha..!!!...inga konstiga regler alls :) för de hade vi i vår familj också, och så har jag också gjort när mina var små...funkade ju inte annars.
(Åhh...vad jag vill sitta vid poolkanten...har frusit hela dagen fast jag har strumpor, och sjal inne. Tack för att du visar lite sol och bad så jag kan drömma mig bort :) Ha en fin kväll!

Svar: SÂ skönt att höra. Och här kommer lite mer sol ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-04 @ 16:34:18
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Jag håller med, jag förstår min mamma mer efter att jag fick barn. Sedan fattar jag inte att hon orkade med oss tre ensam. Jag är tacksam att ha en komplett familj där alla drar sitt strå till stacken:)

Svar: Ja att vara själv mâste vara riktigt jobbigt. Jag är ocksâ väldigt tacksam över att vi är tvâ som kan lösa av varandra.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-04 @ 19:57:58
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0