Skrivet den: 2012-09-08 Klockan: 01:06:08

Här blev det nân form av dipp

Jag vet inte riktigt vad som hände idag.
Jag skulle ju suga musten ur sista sommarlovsdagen.
Jag kanske tog i för mycket för när mitt-pâ-dagen-lugna-stunden kom, när Irma sover och Alexander gör läxor, ja dâ fick jag en dipp sâ djup att jag inte kommit upp ur den än.
Jag trodde att jag skulle somna vid nattningen, som en sten. Men jag överlevde ;)
 
 
 
 
När Älsklingen kom hem frân jobbet, tidigare för det var ju fredag, dâ gick musten ur mig. Den som jag skulle suga ur sommarlovsdagen. I stället för att ta tag i lunch, bloggskriveri och läxläsningshjälp sâ slocknade jag pâ soffan.
Jag vet inte vad det tog ât mig.
Och senare när vi skulle gâ till stranden och jag skulle fâ min dagliga dos av strandmotion, ja dâ hade jag ingen lust.
 
VA!
 
Jo jag gick ju till slut, och det blev ju bra till slut. Men det var väldigt ledsamt, jobbigt och allmänt obehagligt. Men jag gjorde det.
Kommer ni ihâg att jag skrev om hur mens-symtomerna ändrar sig sedan jag fâtt barn, eller blivit äldre? Det beror pâ vad man tror pâ.
För den kom ju idag.
Men sâ här dâligt har jag aldrig mâtt förrut.
 
Trött, illamânde, hâglös, matt, magont, ledsen, huvudvärk. Och inte ville jag visa mig i bikini och inte ville jag bada.
Bara tycka synd om mig själv ;)
Ska det vara sâ här?
Eller var det bara fredagströttheten som fick grepp om mig?
Eller nân sjuka pâ G?
 
I morgon, lördag fâr det i alla fall ha gâtt över. För dâ vankas det loppmarknad för Yohanna. Och resten av familjen ska stanna hemma.
Jag provar med att gâ och lägga mig. DET är ett hett tips.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Annapanna

För mig är det en berg och dalbana varje gång. Man går helt enkelt hålla ut tills nästa farhåga...klimakteriet!! Sen så, sen kanske det blir lite ordning ..

Men bra av dig att ändå ta dig i kragen och göra ngt av dagen. Tror att det är just det som krävs trots "jag har ingen lust" tänket är över en, just DO it! Kramis

Svar: Tror du det? Att det blir ordning pâ detta efter klimakteriet. Hoppas verkligen det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-08 @ 01:19:04
URL: http://annapannis.blogg.se
Postat av: Hyrestanten

Citerar en äldre kvinna som alltid när de yngre kvinnorna klagade över nåt, sa: "Ja, och värre blir det..."

Kram och ha en bättre dag i morgon!

Svar: Kom inte här och säj att det kommer att bli värre. Mitt stora hopp var ju att det snart skulle vara över. Nej nu blev jag lite orolig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-08 @ 02:40:13
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Ann-MarI

Hoppas det känns bättre idag :)
Ler åt hyrestantens citat...jag har aldrig haft besvär av mensen, men med ena foten i klimakteriet kan jag som "en äldre kvinna" hålla med. Allt jag hade hört var svallningar och oregelbunden mens, men för mig är tröttheten och viktökningen värre, och det var jag inte förberedd på...
Här har vi ösregn
Kram på dig

Svar: NEEEEEEEEJ! Jag vill inte höra att det ska bli värre. Det GÅR ju bara inte ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: AnneliH

Ja, hua...dessa "tjejproblem"...mitt blev bättre med hormonspiralen. Vissa perioder har jag t.o.m sluppit mens överhuvudtaget och det har varit jäkligt skönt. Hoppas det har gått över och du får en bra dag på loppiset.

Svar: Jaha det är en sån spiral man ska sattsa på alltså. Alla tipps mottages tacksamt.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-08 @ 09:59:17
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0