Skrivet den: 2012-09-11 Klockan: 00:58:10

Fredags (måndags) vägning

Efter en hel vecka i sommarstugan med tillhörande semesterliv. så hade jag ju bestämt att jag skulle söndagsväga mig för att få slutnotan inför kickoffen alias nystarten på "operationfettsanering" idag.
Tror ni att jag kom ihåg det?
 
Ja sa till Älsklingen när jag gick ut på min morgonrunda på söndagsmorgonen, att han skulle ställa fram vågen i hallen så att jag skulle se den så fort som jag klev in genom dörren.
Tror ni att HAN kom i håg det?
 
Det blev en söndagsvägning efter frukost och den slutnotan visade på en semesterövervikt på ett kilo.
Det gick väl att ta.
Surt.
Men välförtjänt.
 
Fast idag så kom jag ihåg det på morgonen, INNAN frukost och skulle göra en liten justeringsvägning.
Den visade på +, -, 0 gämfört med innan semesterveckan.
Det gick VÄLDIGT bra att ta.
 
FREDAGSVÄGNING
+, -, 0 samma som förra veckan
Helt otroligt men sant.
Jag är supernöjd.
Nu har jag inget överskott att ta hand om utan bara mina sista två kilon innan jag kan gå i mål.
Jag i hela världen ska jag hitta på att fira mig med som INTE är av äta/dricka-karaktären?
 
UTVÄRDERING
Veckan gick över förväntan. Jag var ute på stranden och gick mina rundor alla dagarna. Utom fredagen då vi kom dit sent på kvällen och lördagen då vi åkte för att jag var på loppis hela förmiddagen och städade på eftermiddagen.
Maten har varit god och inte så smal. Mer av den sorten att "vi lagar vad vi är sugna på för att passa på när det är semester".
Och lite glass har det blivit, och chips som jag inte var så nöjd med samt en eller två eller tre chokladbitar efter maten.
Det är mina svagheter.
Mer frosseri än så blev det inte.
Fastän jag hade tillåtit mig själv.
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Nästan alla dar.
Mat - Nej!
Plankan - Skojjar du?
Och 2,2 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Oj, vad duktig du är! Själv har inte ägnat plankan en endaste tanke :) Tänk de där morgonpromenaderna kan jag riktigt känna hur härliga de är :)

Svar: Ja denna planka. Den bara faller bort ur minnet ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-11 @ 06:33:02
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: jaana

Duktiga du!!! KÄMPA, du kommer att lyckas! :)

Svar: Tackar tackar!
Yohanna i Las Palmas

2012-09-11 @ 07:35:39
URL: http://bananajaana.blogspot.com
Postat av: Jenny

Men vad SKÖNT !!! Bara 2,2 kg kvar - duktiga du!!!
Själv körde jag igång med mina shakes för 3 v sedan (alltså dagen efter semestern) och på 3v har det försvunnit 9,8 kg !!!???!!! Ja, min kropp "svarar" väligt bra på denna diet och det känns superkul! Nu ska jag köra 3v till så får vi se. Lär inte bli lika mycket eftersom man i början gör sig av med rätt så mycket vätska i kroppen, men ändå...det är ju en rejäl RIVSTART jag fått så nu surfar jag bara vidare på vågen... hur mycket jag ska ner? Vet inte riktigt...kanske 10-12 kg till, sedan räcker det nog...men det får vi se då jag är där.
kramen

Svar: Åh vad du kan. Jag skulle aldrig kunna hålla mig till bara dricka shakes. Vilken karraktär du måste ha ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-11 @ 09:31:44
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Spanienfrugan

Gud vad bra jobbat!
Snart är du i mål. Underbart! Kan du inte unna dig en heldag för dig själv då kanske? Typ äta frukost i lugn och ro (utan barn), gå en stund på stan, läsa en bok på en bänk i skuggan och kanske avsluta med en middag med en god vän? Något sånt här måste ju firas när det är i hamn!

Svar: Vilken bra ide, den måste jag fundera på hur man skulle kunna göra.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-11 @ 11:12:22
URL: http://spanienfrugan.blogg.se
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hihihi trodde du för en sekund var med i någon "wet-tshirt" contest ;)
Usch jag vågar INTE väga mig!!

Ha det gott

Svar: Aj då wet-tshirt- Nej det är inte läge för en sån just nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-11 @ 18:59:08
URL: http://tjejmorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0