Skrivet den: 2012-10-16 Klockan: 13:44:40

Här väljs det bland accessoarerna

... och försöks få lite koll på HUR det egentliga ska se ut när man ser RÄTT klädd ut.
 
Guldklimpen är tillbaka i skolan igen och rutinerna kör på som vanligt en tisdag.
Hur var det nu igen, hade vi bestämt att tisdagen var veckans onödigaste dag och just ingenting?
Fast jag har ju lite måndagsfeeling idag eftersom gårdagen blev helt kajko.
 
Visserligen hade Guldklimpen lite, 37.7 grader, feber igår och när jag tog tempen på Irma som insisterade på att få den tagen, hon som HATAR att ta tempen när den måste tas och gallskriker som en stucken gris, hade Irma 38 utan att ag märkt något.
Vad ÄR detta?
Har temometern fått spunk?
 
Men vi hade en liten toeri att det kan vara tänderna som spökar hos Alexander. Fyra hörntänder håller på och poppar upp, utan att någan av mjölktänderna visar tendens på att vilja lossna, och sånt brukar ju ge feber och snuva.
Hos VISSA barn.
Man ska ALDRIG dra alla över en kam, är det viktigaste jag har lärt mig som mamma-aspirant ;)
 
 
Annars så provar jag skärp här hemma. Fick ju ett tips från Fina Frun angående mina symaskinsplaner med fyndklänningarna >>>.
Statusen där är annars att EN klänning av tre är klar och ligger för tvätt. Resterande två klänningar är tråcklade och väntar på en ledig stund med symaskinen som står beredd på bordet OM det skulle råka komma någon.
 
Men tipset jag fick från frun var att snörpa ihop dem med ett snyggt skärp istället för att slösa tid på att sy.
Skitsmart & snyggt.
OM man vet vad man gör.
Det vet inte jag.
 
Detta med accessoarer är för mig en mystisk värld som jag inte har tillträde till. Hur i 70-singen ska man veta vad som passar till vad och vad som är snyggt?
Jag har ju inte en susning.
Min väninna C brukar ibland slänga ur sig fraser som:
- Du kan inte ha de klackarna till den klänningen.
- Det passar inte så bra med långa örhängen till den frisyren.
- Man borde nog ha svarta skor till den där kombinationen.
 
VAD?
 
Hur kan hon veta de?
Vart står sånt?
Vilka regler är det som gäller?
Tänk om jag har spetat omkring här i hela mitt liv med alla sorters stilfel och trott att jag varit supepiffig hela tiden.
 
Jag vill OCKSÅ veta.
Fast det verkar enklare då med en söm i ryggen ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Fint! Tycker det där med accessoarer är lite knepigt själv. Det finns väl ingen regel i hur det ska vara tycker jag...Klänningen är ju snygg som den är. Det viktiga tycker jag, är ju magkänslan hur man trivs i det som man har på sig. Men om du vill ha ett råd, är mitt slutgiltiga svar; utan :) Ha en härlig tisdag!

Svar: Ha ha många som tycker det, UTAN. Det kanske det som är stilregeln för denna klänningen då. Man vet ju aldrig. Det är så himla svårt.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 14:04:10
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Wildrose

Jag tycker också att sådant är svårt. Försöker ju få till det men alla andra verkar ju veta så mycket mer. Hm.

Jag tycker iallafall att det flätade skärpet var finast.

Kram, snygging!

Svar: Och det var det skärpet som fick hänga med ut. Vi har kanske samma smak ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 14:17:42
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Mor & Far

Knytskärpet tycker din gamla mor Puss

Svar: Ja nu förstår jag varför du sa att det blev fel skärp på Ikea-bilden. <3
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 17:30:11
Postat av: Jeanette

Att vara eller icke vara. Jag tycker att klänningen är snyggast utan skärp. Använd något långt halsband som verkligen syns så dras blickarna dit. OCH ingen annan än du kan bestämma eller säga vad som klär dig. Om du trivs i dina kläder så syns det! Om du frågar tio stylister så får du tio olika svar. Skapa din egen stil. Tack för en underbar blogg! Kram Jeanette

Svar: Tack det var snällt sagt. Men jag är lika dålig på att välja halsband som att välja skärp. Det kanske vi får ta upp i morgon. Att välja halsband ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 20:10:26
Postat av: Anonym

Jag brukade vara mycket bättre med accessoarer än jag är numer... I morgon ska jag ha ett halsband som bara funkar med vissa ringningar till exempel... Men jag vet inte VARFÖR det inte funkar, jag tycker bara det ser skumt ut i vissa ringningar... Hoppas verkligen det funkar med morgondagens ringning, taxin hämtar strax efter 0500 så jag lär inte vara så vaken att jag kan uppfatta hur jag själv ser ut...

Svar: Låter mystiskt. Kanske man kan få se en bild på detta halsband.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 20:22:43
Postat av: Freja

Och jag är tydligen morgontrött redan i förväg, så jag glömde att lägga in vem jag var...

Svar: Ja jag blev lite fundersam ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 20:23:39
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anna

Jag har nog samma problem som du där. Jag går nog ofta omkring som en look-à-lille och tror jag är hur hipp som helst när man egentligen bara är sååååå 2000!!!

Jag fattar inte mode men gillar att klä upp mig. Bra kombo?? Får nog fråga nära och kära seriöst!

Har lämnat mitt bidrag i Real Life också!

Anna

Svar: Ja tänk om vi går omkring och ser ut som två wanna-be-hipp. Fast det kanske inte är så tokigt det heller. Kanske en ny stil ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 20:56:38
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

vilken snygg klänning :) Kram fina

Svar: Ja och vilket pris, EN euro. Det var det bästa ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 21:37:39
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Stoffisen

Vad fin du är på bilderna.
The lady in red ;)

Svar: Man tackar......Den här gamla trasan ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 21:44:30
URL: http://stoffisen.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Jag tycker klänningen är fin som den är utan skärp.
Kram!

Svar: Ja den är ganska så fin ren också. Men OM man vill piffa lite så.....är det svårt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-16 @ 22:07:01
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Fina Frun

"flätat skinn", "guld" och "smalt knyt" var alla jättefina! MYCKET finare än utan skärp. De markerar din smala fina midja så bra och du ser genast chic ut!

Flera skärp i olika bredd och färger för olika dagar är bäst. (gillar dock smala bäst) Matcha med väska och skor och solglasögon så är du redo för det mesta sen ;)

Tveka inte att variera mellan olika färger på skärpet - vips så känns det som du fått en helt ny klänning! Vitt skärp är fint till rött! (vad är det för färg på knapparna? - vita?) Även marinblått är ju tjusigt till rött.

Du passar förresten jättefint i färgen (vad SNYGG du är!)

Kram/finafrun.se

Svar: Tackar tacka och vad snäll du är. Och så MYCKET du kan om detta. Jag tror minsann att vi får ta ett halsbandstest också nu när det blev så stor respons på detta ;) Yohanna goes modeblogg - svårt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-18 @ 00:37:26
URL: http://finafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0