Skrivet den: 2012-10-18 Klockan: 13:38:07

Här ska det förberedas för Halloween

...och jag har planer på lite pyssel i eftermiddag. Yohanna goes pysselmamma ;)
 
 
 
 
Igår drog vi iväg för att leta Halloween-dekoration.
Jag VET!
Måndag stressig veckohandling.
Tisdag på Ikea hela kvällen.
Och onsdag Halloween-jakt.
Alla dagar stress stress stress och komma hem sent och hiva ungarna i säng. Äta i soffan (läs inte detta mamma men så gör vi faktiskt när vi är själva på kvällarna) och blogga till sent på natten då tröttheten flygit sin kos, typiskt nog när det blir dags att gå och lägga sig.
 
Jag är trött nu.
Och i eftermiddag ska jag inte gå någonstans. Vilket kommer att bli enkelt för det är ju "torsdag from hell" och Älsklingen jobbar sent och jag blir själv med ungarna.
Dock INGEN veckohandling idag eftersom vi klarade av det redan i måndags.
Det får finnas en gräns för vad man utsätter sig själv för under en vecka.
 
Jag har planer på att pyssla lite med ungarna, med risk för att DET kommer att bli jobbigare än sjutton veckohandlingar på raken. Men för 70-singen, vad gör man inte för att känna sig som en "bra" mamma.
Det planeras göras Halloween-pumpa eftersom alla de pumpor vi såg ute i affärerna igår var dåliga plast-pumpor som kostade skjortan och att skära ut en riktig en >>>, lärde vi oss förra året, inte var någon ide eftersom den möglade här i värmen redan innan det hade hunnit bli just Halloween :(
 
Jag planerade även att göra påskägg i samma teknik, tapetklister och hushållspapper på ballonger, men påsken kom och gick och jag kom inte till skott.
Vad konstigt Yohanna, sånt brukar ju aldrig hända ;)
NU ska det väl banne mig bli pappié maché av, eller hur det nu stavas.
 
Huvudbryt just nu är HUR i all världen man ska få en äggformad ballong att ta en mer platt pumpaliknande form. Praktiskt vore det om man kunde sticka en tråd igenom den och dra ihop den lite på mitten.
Men jag har ju aldrig hört talas om någon som kan sticka en ballong med en nål utan att den exploderar....hmmm.
Houdini kanske.
 
Det får lösa sig. Nästa vecka ska detta vardagsrum höst/Halloween-stylas, och det å det största ;)
 
 
 
Nåja, dags att köra igång här nu.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Skulle behöva åka till IKEA iaf ser jag :) Det där blockljuset lockar :) Lycka till med pysslet!

Svar: Fast detta ljus är INTE från Ikea. Det är från Roccasa och är underbart. Jag köper fyra varje år för att det ska dofta just precis som det ska på julen.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-18 @ 15:17:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Halloween är nog den enda helg som jag gärna firar, pynt i min smak ;) Jag har inhandlad glittriga minipumpor i knallfärger och prytt vårt kök med...

Svar: Så spännande. Vi kanske får köra en Halloween-special i Real Lifen så jag får se dem ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-18 @ 19:57:53
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: AnneliH

Ok :) då får jag köpa på mig några när jag kommer nästa gång.

Svar: Ja det kan vara bra, OM du gillar dem.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-19 @ 11:07:58
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0