Skrivet den: 2012-10-17 Klockan: 13:41:08

Här kommer gårdagens "fynd"

...fast jag vet verkligen inte om en slutnota på si-så-där 100 gånger mer än beräknad budget kan räknas som ett fynd. Men jag är beroende av Ikea. Bara att inse fakta.
 
 
 
 
OM jag nu kommer till skott och lyckas att skriva om detta. Irma ropar hela tiden inifrån sin säng att hon är toanödig. Hon har nämligen kommit på att skriker hon det så kommer mamma springande och hon får komma upp en sväng till fastän det för LÄNGE sedan är dags att sova luren som måste hinnas med innan det är dags att gå och hämta i skolan.
 
De är listiga de där små. Utnyttjar varje chans de får. Och skulle jag försöka att överlista henne och INTE komma när det ropas, ja då kan man hoppa upp och sätta sig på att det just DÅ kommer att ara dags att GÖRA något på toaletten.
Potträning = frustrerande ;)
 
Ikea ja.
Förra året var vi i tid >>>, och lyckades även få tag på en svindyr julskinka.
Och året innan det hade vi även lärt oss >>>.
Men år 2009 blev det INGET då var jag gravid och hade ingen lust med jul >>>.
 
Oktober kan väl kännas lite som i tidigaste laget att julshoppa på, vi har ju inte ens tagit fram Halloweenen än. Men det är bäst att passa på, annars så blir man utan.
Det har hänt det också.
Men nu har jag lärt mig.
 
Och jag måste få säga till Ikeas försvar att det var bara en avdelning på slutet som var julpimpad och ingenting annat i butiken.
Och INGEN julmusik ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så, vad kom med hem?
 
 
 
 
 
Det var det, för denna gången.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, alltid får man med sig något hem från IKEA som man trodde att man behövde :)
Det är allt lite mysigt med jul, pepparkakor och gran och att få pynta lite, meeen jag tror jag hoppar över det i år också :)(jag är motfallskärringen) Men visst måste det kännas märkligt att i värmen pynta för jul? Infinner sig julstämningen på samma sätt när du lyssnar till julmusiken? Du kanske har skrivit om det förut? Nu ska jag försöka hinna med veckans R.L. Ha en fin onsdag!

Svar: Ja först så kändes det lite konstigt att fira jul här. Men jag har vant mig och julstämningen, den kommer så fort som jag hör "Hej tomtegubbar" ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-17 @ 13:56:50
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ann-Mari

Sådant behöver man inte tänka på när man bor i "hemlandet" - ja att allt tar slut, alltså. Förutom Blossas årliga julmust (med alkohol) - där får man vara i tid :-)
Möbeltassar kan jag gå förbi, men vi handlar alltid servetter och ljus. Alltid :-)

Svar: Den där årliga glöggen körde inte Blossa med när jag bodde hemma. Det är något nytt som jag bara läst om. Kul i år ska jag få prova.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Marie-Louise

Men det var ju mycket bra saker som ni kom hem med :) Kram fina

Svar: Ja bara BRA saker....hrrmmmm ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-17 @ 14:48:01
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Wildrose

oj vad du shoppat! men tur att du bara köpte det nödvändigaste! (Det jag också skulle ha köpt) Haha! :)

Svar: Ja BARA det nörvändigaste he he. Men all för mycket känns nödvändigt när man går där inne ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-17 @ 15:02:38
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Roligt med Ikeashopping!
Hade de lösgodis?

Svar: Jajjemen. Det var nytt för den här gången. Har dock inte hunnit att smaka än, inte lördag ÄN. Får återkomma med betyg på det.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-17 @ 16:21:59
URL: http://spanienfrugan.blogg.se
Postat av: Marlene

Vaddå tidigt? Jag slog i den första julklapparna häromdagen :-)

Svar: Bra! Man ska vara ute i god tid. Hatar julstress. Fast brukar aldrig lyckas att undvika den ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-17 @ 19:54:05
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag är ett riktigt christmas-freak så jag går igång fullkomligt av dina bilder!!!
Jisses vad jag längtar nu...
Kommer ihåg när vi var i Las Palmas i okt/nov 2004 och hur det redan hade börjat julpyntas och spelades musik i köpcentret och på vissa barer. Jag älskade varje sekund av det. Mamma gnällde att det var för tidigt och att man inte kan fira jul utan kyla och snö. Jag är precis tvärtom. Det blev så genuint tyckte jag, känslan av att vilja fira jul, även om det inte var den där klassiska vita som vi är vana.

Julen är speciell.

Kram Anna

Svar: Jag är också ett christmas-freak och till och med jag går igång på mina bilder. Fast det blev en LITEN krock nu eftersom vi fortfarande är i sommarstugan och solar och badar på helgerna. Brukar inte vara så ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-17 @ 20:19:46
URL: http://pajver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0