Skrivet den: 2012-10-09 Klockan: 00:26:24

Här har jag lånat maskinen

...och det ska köras symaskinsrally så fort så det ryker om pedalen. Här ska användas nya kläder ;)
 
 
 
 
Ja för visst lånade svärmor ut sin symskin till mig. Jag bad väääääldigt snällt.
Det var ju så himla tråkigt, och så himla typiskt, att fyra av de fem klänningar jag köpte på loppisen i lördags skulle vara för stora.
Det är ju inte heller så att det som man hittar där kommer i flera olika storlekar så att man fritt kan välja.
Nej det är bara att ta det som finns.
....eller strunta i det.
Det är hur som haver.
 
Men nu hade jag blivit förtjust i dessa. Eller kanske mer i priset på dem 1 euro, eller åtta kronor, som euron står just nu.
Hallå!
Billigare går ju inte att fynda.
 
Men om det ska bli någan klänninganvändande här innan hösten slår till, fast en del av dem kanske fungerar under hösten också med ett par stumpbyxor eller nåt annat höstigt ;), så får det köras ett ordentligt symaskinsrally nu under de tre dagar som är kvar innan helgen.
Lägger jag dem på hög så kommer det INTE att bli av.
Så pass väl känner jag mig.
Och jag VET att jag redan har ett berg med kläder som ska "fixas" inne i garderoben. Och det är väl mycket osäkert om jag någonsinn kommer att komma till skott med dessa.
 
Så nu blir det enklast möjligt. En söm i ryggen. Eventuellt klippa bort överflödigt tyg.
Min syslöjdslärarinna kommer att gråta om hon får se mig. Hon som lovade mig en 5:a som avgångsbetyg men när jag öppnade betygskuvertet på avslutningsdagen hittade jag bara en 4:a där. Detta kan bli min lilla hämd för den missen ;)
Men det finns ingen tid att sitta och sprätta här.
Nej pang på rödbetan.
En söm.
 
 
 
 
 
 
De tre kjolarna däremot som jag också fyndade för 1 euro styck, de sitter som gjutna. Eller de gjorde det i alla fall INNAN jag tvättade dem ;)
 
 
 
 
Frågan är nu bara hur man ska kunna lyckas att "gömma" denna mackapär för Irma utan att behöva plocka undan den.
Eller så lämnar jag den bara framme så där lite nonchalant så kanske en dag när jag tittar till så ligger klänningarna där färdigsydda ;)
Typ Askungen.
Det är ingen dålig idé...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Så himla avis, saknar min symaskin (som jag iofs har med här, men den drar 120 volt, amerikansk) och den fina hörna i tvättstugan i vårt hus i Connecticut där symaskinen stod framme jämt.
Snygga klänningar!
Kram

Svar: Ja symaskin är bra att ha. Funderar på om jag skulle be jultomten om en egen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-09 @ 06:49:44
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Justlikeacat

Är strumpbyxor höstigt? *Morr* Säger hon med halsduk på sig inomhus ;)

Gud vad smal du ser ut! Härligt! Själv har jag nog gått upp fem kilo :S

Kram!!!!

Svar: Ha ha det är bara klänningarna som är stora. Och strumpbyxor är väl höstliga ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-09 @ 09:27:34
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Fina Frun

Det var verkligen bra fyndat! Själv så hade jag struntat i symaskinen och istället snörpt ihop klänningarna med ett fint matchande skärp i midjan, istället.

Svar: Bra trix men jag lyckas sällan få på mig acesoarer som skärp osv. Jag är glad bara jag får på mig något som är finare än joggingdress ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-09 @ 10:22:19
URL: http://finafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0