Skrivet den: 2012-10-20 Klockan: 00:36:05

Här flydde vi regnet

....och âkte frân ett Las Palmas som betett sig superkonstigt hela dagen till ett Puerto Rico som var täckt av svarta moln även det.
Är det mulet i morgon sâ kanske vi MÂSTE âka pâ loppis i alla fall, trots att jag bestämt att försöka hàlla mig lugn pâ den fronten ett tag ;)
 
 
 
 
Temperaturen har sjunkit under 20 grader pâ mornarna nu och det har blivit dags att ta pâ sig lângärmat när vi gâr till skolan.
Fast än är det är inte kallt.
För sedan när jag gâr min morgonrunda sâ brukar solen komma fram och göra sâ att det blir varmt igen, sâ även idag.
Men när det var dags att gâ till skolan igen pâ eftermiddagen sâ började det forsa ner frân himmlen, helt utan förvarning och jag blev lite fundersam pâ hur vi skulle organisera utgâendet.
 
Det blir lite krângligt när man inte har ordentliga regnkläder och gummistövlar. Det är liksom ingen idé att köpa nya sâdana utrustningar till ungarna varje âr. För att de sedan ska använda dem en eller tvâ gânger.
Nej roligare kan man ha för de pengarna.
Fast det blir som sagt lite krângligt att gâ ut sâdana här regndagar dâ. 
 
Men helt plötsligt sâ sken det upp och blev svinhett när Irma och jag knatade till skolan. Stackars unge tängte jag eftersom jag satt pâ Irma en joggingdräkt när jag sâ att det regnade och hon säkert svettades som en gnu i den i sin vagn.
Jag hann inte ens tänka den tanken klar förens det började hällregna IGEN, frân ingenstans.
Vad ÄR detta?
Paraply var inte att tänka pâ eftersom det vändes ut-och-in i vindbyarna som puffade runt.
 
Jag blev dyngsur, men framme vid skolan igen sâ sken det upp och allt torkade igen.
Snacka om skitzo väder ;)
Sâ gick vi hem i stekande sol och väl hemma sâ rätt vad det var sâ kom det en störtskur igen. Men denna gângen sâ satt vi säkert under tak.
 
Väl hemma sâ lagades det mat, Älsklingen kom hem och packningen pâ börjades. Irma blev lite "myror-i-brallan"-aktig sâ hon och Älsklingen blev utskickade för att kasta all âtervinning.
Vad händer?
En störtskur naturligtvis.
Stackars mina smâ Älsklingar.
 
Sâ det flydde vi frân när vi drog iväg mot sommarstugan och sol och bad. Men här nere var det lika svart och det var det under hela vägen ner ocksâ.
Dock hade det inte regnat här idag....än.
Kanske kommer i morgon ;)
 
Och här nere blev det som vanligt. Ungarna uppspelta som Duracell-kaniner och vill varken äta eller sova. Bara leka. Sâ mamma, supermorsa som man är, fick ta fram sângtalangerna och riva av bâde Litet hus i skogens bryn och En kulen natt, som middagsunderhâllning.
Vad GÖR man inte för att ungarna ska äta...?
 
 
 
 
Nu fâr vi se vad den här helgen har att erbjuda.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Hoppas det ordnar upp sig med väder & vind :) Ha..ha..ja, den underhållningen hade jag velat sett. Du skriver underhållande också. Ha de fint!

Svar: Nej den kanske du inte ville höra. Ingen skönsång här inte. Men ungarna är impade.....eller ihjälskrämda ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-20 @ 10:06:02
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Allt är relativt! Igår hade vi tolv grader och jag gick i t-shirt ;)

Svar: Ha ha ja vad som är kallt och vad som är varmt varierar ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-20 @ 10:12:28
URL: http://madelein.se/
Postat av: Anonym

Köp regnponcho till familjen. Passa på när ni är i Sverige, kostar ca 20:- styck.

Svar: Skitbra tips. Hade jag inte tänkt på. Tack!
Yohanna i Las Palmas

2012-10-20 @ 11:20:39
Postat av: Annelie

Här bara regnar det hela dagarna... inte en sol i närheten :-) men det är höst..

Hoppas solen skiner på er i dag i Puerto Rico.. brukar ni inte ta er till Puerto Mogan eller så? Vet i fjol när jag var ned då bodde jag i Mogan, då var det pissväder på hela ön utom i Puerto Mogan, till och med i Puerto Rico var det sämre väder... Pratade med människor på hemresan som hade bott i San Augustin och de var så missnöjda med vädret och jag bara tittade på dem och liksom vadå... jag har haft sol hela veckan ;-)

Det är så lustig med ön att det är sådan skillnad på väder! Men det är just det som är charmen...

Ha en underbar lördag!

Svar: Ja det är helt OTROLIGT hur vädret kan skilja sig så mycket på en sån liten ö. Önskar att jag kunde hitta förklaringen på detta nånstans. Men i PR brukar det vara fint väder nästan jämt ochså även denna helgen. De mörka molnen brukar hålla sig uppe i ravinen och bara skrämmas lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-20 @ 11:46:55
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0