Skrivet den: 2012-10-26 Klockan: 00:16:00

Här blev det kväller

....efter en torsdag som inte alls verkade vara en torsdag( "from hell"), förutom när vi kom hem från skolan och bägge skitungarna var trötta och hungriga och råkade i luven på varandra och skrek och bråkade så jag tror banne mig att det hördes ända till Sverige. Jag stog i köket och bara skakade på huvudet. Detta går aldrig väl...
 
Men det gjorde det ju.
Även den värsta stormen lugnar sig och går över. Men ibland så undrar jag verkligen vad jag ska ta mig till; ge mig in i bråken och styra upp dem, vägleda och förklara pedagogiskt eller bara låta dem reda ut sina härvor på egen hand.
 
Jag spelade in den med telefonen istället och kommer banne mig att spela upp det på respektive 40-års-kalas.
Hämden är ljuv ;)
 
 
 
 
Annars så var vi och veckohandlade jag och Älsklingen....SJÄLVA ;)
Ungarna var hos svärföräldrarna efter att jag säkerhetsinspekterat hela lägenheten och tagit bort ett stycket skurhink med klorin, stängt alla fönster på 2-åringsavstång vilken är i princip alla eftersom hon har lärt sig att flytta stolar nu, sorterat ut alla vassa knivar ur bestickslådan och förmanat svärmor om att man går INTE ut med Irma utan att ha ordentligt koppel på henne då hon sticker snabbare än blixten och min svärmor inte är en blixt utan mer åt.....snigelhållet ;)
 
Hur som helst, skitungarna var en sväng hos farmor & farfar för föräldrarna hade tid hos banken för tråkiga ärenden men jag låtsades att vi var med i lyxfällen, som i och för sig är en sorglig sak det också, men det kändes genast mer glamourigt. Och därefter så passade vi på att ta veckohandlingen också.
 
Men det kändes så jättekonstigt att veckohandla idag, liksom glatt på något sätt. Ingen skrek eller grät. Ingen tappade tålamodet. Och jag kände inte att jag var på G att få en hjärtinfarkt.
Superkonstigt.
Det är ju riktigt roligt att handla ju ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vissa bråk får man nog reda ut men man måste också lära dem tt lösa saker själv. Beror väl på vad det gäller och hur gamla de är...

Hoppas fredagen blir lugn och skön!

Svar: Lugnt och skönt har vi aldrig här hemma, om inte ungarna sover ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 06:42:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnneliH

Lite vardagslyx i mataffären en torsdag :)

Svar: Ja DET var riktigt lyxigt. nästan sâ att jag kan vänja mig vid det ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 08:36:14
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: SiA

Skönt för er att det gick lugnt till! En annan har ju kommit på (på äldre dar...?) att det nästan är jobbigt att handla...

/Wiveca - den Wiveca från Meekatt och Hollywood fruar ;)

Svar: Äldre? Om jag inte sâg fel inne hos dig sâ är du ju yngre än mig;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 10:37:46
URL: http://sleeplessinashyred.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0