Skrivet den: 2012-10-12 Klockan: 00:39:27

Här är det helg nu

...och vi är pâ plats i sommarstugan tillsammans med svärföräldrarna. Här planeras det födelsedag och grillning under dagarna tre ;)
 
 
 
 
Men det är som det brukar.
Fastän jag hade bestämt att jag INTE skulle stressa idag, utan vi fick komma iväg när vi kunde komma iväg, sâ fick stressen grepp om mig och det var med andan i halsen som vi satte oss i oceanângaren och rattade söderöver.
 
Trötta som vi alla var, ungarna av skolgângen, Älsklingen av jobbandet och jag att nattligt bloggskrivande och HW-fru-tittande sâ började ungarna skrika i bilen när de ville somna och vi satte pâ partaj för att undvika detta.
Finns inget hemskare än att inte fâ somna när man är rejält pömsig, jag vet. Men somnar de i bilen sâ blir det inget somnade pâ kvällen sen, jag känner mina ungar ;)
 
Fast det blev det inte i alla fall. ÄVEN fast de var svintrötta, när vi satt i bilen, sâ blev de som speedade duracell-kaniner när de fick komma ut i friheten i sommarstugan.
Stackars lägenhetsungar, som att släppa ut kor pâ grönbete sâ fort som vi kommer ner hit. Ungar ska ha trädgârd att leka i. Och DÄR var det dâliga samvetet igâng igen ;)
 
Jag däremot somnade väl en 100 gânger under nattandet, en jäkligt mystisk känsla det där att helt plötsligt nicka till utan att man har den minsta aning om att det sker.
Farligt!
 
Sâ det utlovade, av mig själv, vinglaset för kvällen, fick skjutas pâ framtiden/morgondagen. Annars sâ hade det inte blivit nâgonting gjort här i kväll.
Men nu ska denna mamman sova. Ungarna kommer att vakna halv âtta i morgon. Det kan jag hoppa upp och sätta mig pâ.
Det är ju sovmorgon...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Vad mysigt ni har i er sommarstuga!
Jag blir så sugen att åka på sol och bad semester...
Ha riktigt sköna dagar och kals nu,
Sussi

Svar: Ja det är ju det som är meningen, att läska er RIKTIGT mycket ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-12 @ 10:03:39
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: AnneliH

Jag packar mina väskor på studs och åker ner & hjälper dig med barnen :) deal?? :)
I morr´n har jag tänkt mig att plocka hem några miljoner, så det fixar sig med dinero.
Ha en underbar helg!
Ps.Bada & sola för mig också, för nu är jag som ett albino.Ds

Svar: Bra! Meddela mig flightnr och ankomsttid bara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-12 @ 10:17:47
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0