Skrivet den: 2012-10-19 Klockan: 13:39:35

Fredagsvägning

....hann jag med i morse, men sen fick jag skynda mig att kompletteringsklistra lite på pumpa-ballongerna som vi gjorde igår. Nu när de torkat LITE, jäklar vad detta kommer att ta tid att få torrt, så såg man på väldigt många ställen att det fattades täckning av papper. Och jag vill ju att de ska bli styva och starka......hmmmm varför fick jag konstiga associationer och började att fnittra ;)
 
 
 
 
Det ska bli en godisskål och en lykta - har.jag.tänkt.mig.
Vi får se hur det går.
Det verkar ta tid på sig att torka och därför var jag ju tvungen att få dem färdiga idag, så de kan stå och torka över helgen medans vi andra åker till sommarstugan. Så kan vi måla, förhoppningsvis, på måndag nästa vecka. Och kanske komma till skott med dekoreringen INNAN halloweenen startar.
När är den egentligen?
 
Jag är så JÄKLA stolt över mig som kom till skott och gjorde detta med ungarna, jag Fröken - "mycket snack i liten verkstad" ;)
Nu gäller det bara att ro det hela i land och verkligen avsluta projektet.....i TID så vi kan använda det.
Blir det bra ska jag banne mig smida medans järnet är varmt och trixa ihopa några påskägg också.
Helt off season.
Antingen jäkligt för sent eller också fruktansvärt ute i god tid.
 
OM det inte kommer något emellan vill säja.
DET är ju det vanligaste som brukar hända. Se bara på symaskinen >>> som står här med halvfärdiga projekt :(
 
Men det var ju FREDAGSVÄGNINGen som vi skulle tala om.
+ 300 gram
Suck ja.
Det visste jag ju egentligen redan när jag steg upp på vågen. Långhelg + sjukdag ger inga höjdareffekter på vikten.
Men, vet ni. jag slutar visst aldrig att hoppas på mirakel. För jag blev faktiskt ledsen.
Tokiga jag.
NÄR ska jag lära mig?
 
UTVÄRDERING
Förra helgen var det ju helgdag på fredagen, vilket ger en långhelg på TRE dagar med njutningar. PLUS att jag har tenderat att ta helg redan på fredagar nu, torsdagen då innan långhelgen, och korkar upp vad nu för gott som jag fixat till helgmyset.
INTE bra alls.
 
Karraktären och de goda vanorna börjar att fara all världens väg. Det brukar ju hända när man bara har lite kvar till målet. Djävlarannammat lägger sig lite.
"Jag har ju varit duktig så länge"...typ.
 
Och så var ju Guldklimpen smygsjuk i måndags >>> och jag kom inte ut på nån motion alls denna dagen. Ja om man inte räknar veckohandlingen med ungarna >>> som visserligen fick svetten att lacka om mig. Men av helt andra orsaker. Tror inte att jag brände så värst många kalorier då.
 
Dags att skärpa till mig och ta en millitärvecka nästa vecka.
Hårdkörning står på schemat.
Så jag i alla fall kommer i mål innan det är dags att åka till Sverige och äta upp mig igen ;)
 
 
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check! (Utom måndagen då)
Mat - Check! (Fast en väldigt lång njutarhelg)
Och 2,1 kilo kvar till målet. Den uppåtgående trenden MÅSTE brytas.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja jag förstår att du började fnittra....
Jag väger mig oxå på fredagar och jag hade positivt gått ner iaf 400 gr, det är jag nöjd med.
Men har långt kvar innan mål....
Trevlig helg. Kram

Svar: Men sakta men säkert är mitt motto. Det verkar gâ bäst. Du fâr lâna det av mig om du vill ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-19 @ 14:27:53
URL: http://snusan2.blogspot.se/
Postat av: Lena

Tror att de sista kilona är de svåraste! Heja dig tycker du är så duktigt. Jag har precis börjat (för vilken gång i ordningen vet jag inte .....) Men 1 kg ner denna vecka , skönt ! Fredagkväll är min " fria " kväll även om jag håller mig inom gränserna. Ha en alldeles jättebra helg ! Hälsar Lena

Svar: Ja de sista kilona är som förgjorda. Man liksom tappar motivationen och tycker att man nästan är i mâl. Blä ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-19 @ 18:54:02
Postat av: Wildrose

Har varit duktig hela veckan så jag sitter och softar med vin och ost nu, haha

Svar: Det blev ost här ocksâ. Konstigt att det ska vara sâ lockande. Vin fâr jag ta i morgon ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-19 @ 19:09:34
URL: http://www.wildrose.blogg.se
Postat av: Freja

Jag glömmer att väga mig - eller jag kanske förtränger det... Halloween är 31 oktober, så du har massor av tid kvar!

Svar: Förtränga kan man göra om man inte vill, dâ spelar det liksom ingen roll ;) Bra att jag har mycket tid pâ mig. Det verkar ta tid att torka detta.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-19 @ 21:55:38
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Helena

Tack det var snällt ;)

2012-10-20 @ 08:23:17
URL: http://snusan2.blogspot.se/
Postat av: Marie-Louise

Kanske har din kropp hittat sin balans nu i vikten. Jag menar du är riktigt smal nu och dessa 2 kilon du vill ner ytterligare kanske kroppen vill hålla på - bara en tanke jag fick. Ha en fin helg vännen. Kram

Svar: Det var logiskt sagt M-L. Detta går nu bara på vilja och kamp mot dessa två kilon ;) Men vinna ska jag och det får gärna tas från rumpan då ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-20 @ 13:43:01
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0