Skrivet den: 2012-11-26 Klockan: 13:35:25

Måndagslista med resfeber

....a´la gigantiska former blir det idag.
 
Trötta i huvudet efter en hel helg med loppis och en hel lägenhet full med påsar och kartonger att packa upp, ska vi försöka att komma i ordning OCH packa nya väskor med vinterkläder tills på söndag.
 
 
 
 
Tiden bara springer i väg och det är MYCKET som ska fixas nu, denna veckan, på bara 7 dagar.
- Först och främst har vi en hel Oceanångare full med loppisgrejor som inte blev sålda att bära upp och stuva in på något, helst osynligt, ställe i lägenheten.
 
- Sedan är det alla väskor med sommarkläder från sommarstugan som ska packas upp och hängas in.
 
- Så vill jag åka till H&M för att kolla upp lite finkläder till ungarna att ha med på resan och använda över jul och nyår. NU är det läge för finkläder. NU kommer det mycket helger och kalas att använda dem på.
 
- Och så MÅSTE man ju köpa med lite presenter när man åker. Man kan ju inte komma tomhänt om så bara det är lite smuggelsprit eller souvenirer ;)
 
- Och sist men inte minst så ska det ju packas väskor och bestämmas vad som ska ligga i vilken väska och VAD i hela friden vi ska ha med som matsäck på planer och efterföljande tågresa som INTE fastnar i tullen.
 
 
Men det var inte DEN listan som jag skulle göra nu utan en helt annan lista:
 
 
- att det bara är SJU dagar kvar till resan......men en massa att fixa.
 
- att vi stog på loppis i helgen och tjänade ca 600 spänn. DET var en erfarenhet som jag får återkomma till. Men vi överlevde....med näppe ;)
 
- att vi packat ihop sommarstugan och allt är i ordning där. Och vi överlede detta också, men det var på håret ;)
 
- att jag lärt känna en ny svenska (i min egen ålder) här nere. Den första på de TIO år som jag bott här. Det kan bli roligt och nyttigt för ungarnas språkutbildning.
 
- att vi ska göra så mycket roligt i Sverige. Schemat är nästan fullt. Blir tufft att klämma in lite slapp och fika också.
 
- att Aftonbladet spår snö tills i slutet a veckan >>>, SOM ska ligga kvar. Vi känner oss hoppfulla inför en VIT semester.
 
Och för er som undrar så kommer Real Lifen för denna veckan i eftermiddag/kväll, det beror på skitungarna ;). Jag glömde ju kamerasladden hemma i helgen och kunde inte fixa några bilder. Men den är på G.
Håll ut ;)
 
Nu samma som vanligt, skolhämtning, lunch, tvättmaskin osv osv....i all ivinnerlighet ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ingen rast ingen ro :) Hoppas du/ni får ihop schemat och kommer i väg utan ståhej. :)

Svar: Ståhej blir det ALLTID om jag känner oss rätt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-26 @ 15:53:06
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Jag har hört att det ska börja snöa i södra Sverige redan i natt, häruppe kom det snö i går... Härligt vitt och fint!

Svar: Åh så härligt. Ett tag. Sedan kan våren på komma igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-26 @ 21:47:55
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Marie-Louise

Åh är det på söndag ni åker? Till kylan... Kram

Svar: Jajjemen på söndag bär det av. Till snön förhoppningsvist ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-26 @ 21:59:16
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Spanienfrugan

Skoj att det bär av så snart, och kul med en svenska att hänga med!

Svar: Ja det var jättekul, och samtidigt så otroligt konstigt, att få en svensk vän. Det har jag ju inte haft här tidigare.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-27 @ 09:16:12
URL: http://spanienfrugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0