Skrivet den: 2012-11-17 Klockan: 14:27:44

Här kör vi stor-röj

....idag. En HEL helg utan några planer över huvud taget. Det ska varas hemma och röjas i ALLA skrymslen och vrår. Alla kläder ska provas och utvärderas. Köksskåpen skall öppnas och innehållet bedömmas, används det eller kan det lämna plats? Förrådet är redan städat och klart. Leksakslådorna nästa.
Inget annat är planerat ;)
 
Igår var vi hembjudna till väninnan C efter svärmorslunchen. Ungarna skulle leka och mammorna snacka skit.
Det slutade med att mammorna började prova kläder ur C:s oändliga garderob och jag fick med mig en hel påse hem med ratade kläder. Så blev det ett glas vin ovanpå det.
Det var ju faktiskt fredag kom vi på.
 
 
 
 
Så nu har jag EN påse avlagda kläder från grannen i sommarstugan, EN påse kläder från loppisen i helgen >>> och EN påse ratade kläder från väninnan att prova, tvätta och hänga in.
Men först måste jag ju resan ut det som redan hänger där.
Älsklingen har börjat titta snett på mig för att min del av garderoben börjat att bre ut sig oroväckande över hans del.
 
Jag tror att jag blivit klädtokig ;)
 
Jag har ju aldrig varit en sån person som kunnat ägna timmar och timmar åt shopping av hög klass. Inte för att jag inte velat utan för att de ekonomiska resurserna inte funnits.
Intresset för kläder har alltid funnits men gått på sparlåga och inte kunnat blomma ut i brist på uppmärksamhet.
 
Men nu, när jag kommit på att man kan köpa begagnat för 1 euro eller ärva av kompisar som börjar att tröttna på sina kläder,
"jag har ingen som helst stolthet eller känner mig generad över det".
;)
Ja då kan jag riktigt frossa i att ha kläder och botanisera bland dem.
För ÄRLIGT talat, hur ofta kommer jag iväg på något galej då jag kan använda alla dessa festblåsor som jag plötsligt ärvt?
Nej just det, det blir mest jeans och joggingskor när man går till skolan ;)
 
Men vad kul det är att få en hel påse med överaskningskläder. Att få prova kläder som du ALDRIG skulle ha provat i en affär, eller ens tittat åt.
Jag ser mig själv iklädd kreationer som jag inte alls skulle ha tyckt var min stil och många kläder har jag rynkat på näsan åt när jag tagit upp dem ur påsen:
- Nej detta är verkligen inte Yohanna.
Men så får jag på mig dem och kommer på andra tankar. Detta såg ju inte så tokigt ut. Kanske med dessa byxor eller detta skärp.
Ja så kan jag hålla på ;)
 
Fast det händer åt andra hållet också förståss, att något som jag tycker ser jättefint ut, inte alls ser ut som det ska när det sitter på mig.
Man är ju ingen supermodell precis ;)
 
 
 
 
Så här ska dagen ägnas åt kläder alltså.
En kvinnas dröm ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Kul att få prova "nygamlakläder" Så har jag också gjort många gånger. Det är lite roligt.

Svar: Väldigt roligt. Man skulle upprätta nån form av kedja och skicka kläder emellan sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-17 @ 17:32:02
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0