Skrivet den: 2012-11-14 Klockan: 00:55:54

Här fick jag hjärtknip

Jaha ja, så har denna dagen gått också.
Tisdagen.
Snart är det fredag igen och jag kan slå mig i backen på att jag inte kommer att ha hunnit allt som jag hade planerat. Det har faktiskt redan skitit sig på den första punkten:
- Skriva lista över saker att göra.
 
Jag är halvvägs igenom att tvätta rent alla täcken och kuddar i sängen. För NU är det faktiskt dags att stoppa i istoppstäckena. Temperaturen sjönk ett halvt dussin grader på bara en vecka, så denna veckan har jag faktiskt haft strumpor på mig för första gången sedan.....länge ;)
 
Idag gick vi till parken på eftermiddagen. Man ska ju hinna med sådant också. Och jag hade faktiskt nästan glömt bort att man kunde göra så. Nu med all denna sommar och hetta som varit så länge så har det liksom inte varit läge för att ge sig ut i en stekhet park med ungarna. Och när det väl svalnat framåt kvällningen, ja då var det ju dags att påbörja läggningen.
 
Men nu kom vi iväg.
Och provningen av loppisfynden fick stå tillbaka ännu en gång. Har jag tur så kanske jag får kläderna provade och tvättade tills nästa sommar igen ;)
Men vi hittade en bekant med tillhörande skitungar i parken så allt blev bra. Trots att det såg ut som att det var ett riktigt oväder på gång.
Men det blev aldrig något.
 
 
 
 
 
 
 
 
Men jag måste berätta vad Guldklimpen sa till mig i lördags när vi var på väg hem från stranden och vi närmade oss glassaffären där jag befarade ett av de vanliga utbrotten om glassinköpens varande eller icke varande.
 
Inget utbrott och det är sådana här repliker som gör att jag faktiskt inte ger upp och sparkar mig själv som mamma.
Repliker som man måste spara i sitt hjärta och ta fram vid just glassdiskussioner, dataspelsutbrott och andra ofta förekommande tvister med 5-åringen.
 
- Mamma.
Vi gick på trottoaren, jag och Guldklimpen, ömt omslingrade som värsta kärlekskranka tonårsparet och var av någon outgrundlig anledning, som jag inte kommer ihåg, så där jättepolers med varandra.
- Mamma jag älskar dig så mycket. Jag önskar att jag hade två hjärtan. Ett som jag kunde ge till dig och ett som stannade kvar här, sa han och pekade på nån plats i närheten av halsgropen. Det är inte lätt att få allt på rätt ställe på kroppen ;)
 
Är det inte så att man smälter?
Jag var på vippen att köpa upp hela glasståndet utan att han ens behövt att andats ett ord om glass. Men så kom jag på det gamla ordspråket:
- Väck inte den björn som sover....
...så han blev överöst med pussar och kärlek istället. Och detta minne ska jag gömma längst inne i mitt hjärta och ta fram de dagar då det känns extra tufft. Ta fram det och komma ihåg att nån dag, nån gång i framtiden så kommer vi att vara de bästaste polare.
Det är jag säker på ;)
Och det är inte långt dit, det är jag också säker på. Vi är på god väg...
 
 
 
 
 
/Y
 
PS I morgon är det allmän strejk här i Spanien, så vi får se hur det fungerar med saker och ting. Säkert är, i alla fall, att jag INTE skickar Guldklimpen till skolan som har mini-bemanning. Vågar man hoppas på en sovmorgon tro ;) ? DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, alla de där fina minnena är härliga. Synd att man inte själv förde dagbok när barnen var små, jag försökte men det rann ut i sanden. Vilka stora orosmoln :) Tur att ni hann vara i parken :)

Brukar det inte vara en generalstrejk på hösten och en på våren i Spanien? Iaf brukar åtminstone infinna sig en på våren då vi alltid brukar vara nervös för om man kommer med flyget ner eller om man kommer hem från ön :)

Svar: Ingen aning om detta med strejkar. Det har varit ett par nu på sistonde känns det som. Men att de skulle komma regelbundet....det har jag inte reda på.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 06:35:07
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Wildrose

Åh vad gulligt! Ja det är för fina barnen <3 <3 <3

Svar: He he ibland får de in sina fullträffar rakt i mammahjärtat och DET är väl tur ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 09:07:25
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ahhh vilken fin kommentar!!!! Det brukar vara de dar stunderna som gor att det ar vart allt, alla jobbiga stunder da det kanns som att man vill saga upp sig som mamma. Harligt ar det i alla fall, de kan ju de dar sma liven, nar de vill!

Halsningar Jenny

Svar: Ja de KAN. Problemet är att de inte VILL så ofta ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 10:43:03
URL: http://lifeinuk.blogg.se
Postat av: The one and only Nettan

Men herregud så underbart. De där helt spontana kommentarerna som man lever resten av livet på.

Ps. Jag vet hur 5-åringar kan vara om det kan vara en tröst. Har en själv som är riktigt sådär 5-årig som bara hon kan vara. / Nettan

Svar: Ja det blir svårare och svårare med åldrarna. När ska det bli lättare ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 10:50:27
URL: http://www.rosadrakar.blogspot.com
Postat av: SiA

Åhh...man smälter ju!! Vilken sötnöt! =)

Hoppas molnen skingrar sig!

/Wiveca

Svar: Nej samma moln idag fast INGET regn. Det bara ser ut som det. Lösa skott så att säja ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 12:04:42
URL: http://sleeplessinashyred.blogspot.se
Postat av: Mor & Far

Mormor o morfars fina barn, vi längtar så. PUSS på er.

Svar: Nu kommer vi SNART. Iiiiiiiii ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 20:43:23
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Jag det var verkligen ett minne att att spara, det behövs för 5-åringar har jag märkt;)

Svar: Ja 5-åringar är inte att leka med. Börjar ana tonårstendenser redan, huvaligen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-14 @ 21:24:36
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Stefan

Söta barn, din man kommer väl bli tokig när Irma börjar bli intresserad av pojkar;-) Tycker mig känna igen belysningen i parken, är det den som fanns på Canteras innan dom fick ny belysning där?

Svar: Tror att det blir hagelbössa här om ett par år ;) Åh den belysningen har jag ingen aning om vart den kommer ifrån.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-15 @ 22:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0