Skrivet den: 2012-11-02 Klockan: 00:11:53

Här är gårdagens Halloween

...som vi faktiskt kom iväg på efter mycket om och men, och fram och tillbaka.
 
Jag hade skrivit ihop ett inlägg om detta, och jag satt HELA förmiddagen medans skitungarna skrek och drog i mig. Så jag blev faktiskt snorförbannad när blogg.se skickade ut mig ur portalen när jag skulle spara och dessutom inte hade autosparat inlägget någonstans. Bakåtknappen fungerade inte heller så allt var putts väck.
Så kan man inte ha det.
Så mycket tid har jag faktiskt inte.
 
Så jag sket i det och så gick vi ut i parken och hade en uppföljning på gårdagens Halloweenfirande. Varför snåla när man kan frossa i det?
 
Nu ska jag försöka att återskapa det jag skrev i förmiddags och det vet jag ju hur det brukar gå.
Åt skogen!
 
Alltså.
Först hade de firande i skolan.
 
 
 
Och efter det hade ju jag tid hos hårfrisörskan.
Tanken var ju, att för att spara tid, gå dit redan utklädd inför eftermiddagens Halloween-picnic. Men när jag hade kommit hem från skolan, lagat lunch och bråkat i skitungarna maten, ja då var det redan dags att gå.
 
Men man kan fråga sig varför det alltid ska bråkas vid ätningen?
Det är väl bara att gapa och skyffla in. Inget svårt alls.
 
Varför ska det alltid viftas med gaffeln så att det flyger spagettisar i hela rummet?
Varför ska det alltid stängas mun när maten är halvvägs inne så att hälften trillar ner i knät?
Varför ska det alltid vändad på mjölkmuggen?
Och VARFÖR droppar det ur en droppfri mugg?
Och varför är det så roligt att kladda med maten när det andra gånger blir helt hysteriskt av en liten osynlig fläck på fingern?
Och så blir det fly förbannat när jag talar om att SÅ gör vi minsann inte i detta hus när vi äter.
 
När jag gick ut genom dörren och kom ut i tystnaden i trapphuset så var lättnaden TOTAL.
Frihet.
Lugn.
.....HÅRFRILLA! ;)
 
 
 
 
 
Så var vi då ÄNTLIGEN på väg. Efter att vi blivit tre-barns-familj, jag sminkat skitungarna OCH mig själv. Har ni föresten försökt att sminka en 2-åring med myror i brallan?
Helt omöjligt!
Jag sminkade och Irma torkade bort.
Det blev som det blev.
Fast nu när jag tänker efter så skrev jag något liknande förra året då det begav sig >>> så det kanske är ett tecken på att det inte beror på nån ålder utan mer på VEM myrorna i brallen sitter på. I detta fallet Yrväders-Irma ;)
 
I alla fall, sminkat, stekt picnic-korvar, packat in allt i bilen OCH kommit ihåg att kissa alla ungar inklusive mig själv så var vi på väg i bilen.
Älsklingen hade försäkrat mig om att han visste vart vi skulle så jag hade inte bett om en vägbeskrivning.
Jag litar ju på honom.
BIG mistake!
 
Vi kom till fel park, fick fel vägbeskrivning till fel ANDRA park, fick RÄTT beskrivning till RÄTT park och hamnade i en superlång bilkö när alla skulle hem från jobbet tillsammans med oss som ville till rätt park.
Då ville jag åka hem.
Då ville inte jag leka längre.
Då hade jag tappat sugen.
Ungarna hade slutat gnälla för länge sedan och det enda som hördes i bilen var Älsklingen som svor ve och förbannelse så att jag inte behövde göra det.
 
Men men även sorgliga sagor har ett slut. Så vi kom fram, fick en mirakelparkering och hittade folket i parken, TVÅ timmar försenade.
Och vi fick en bra stund av lek och bus, mammorna skvallrade och jag fick SMAKA på en underbar chokladtårta som jag hade karraktär nog att INTE sluka. Även om jag hade god lust med det.
Ja ja jag kanske tog mer än en bit då....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett halvhjärtat försök till ett gruppfoto...
 
 
Jag hade årets första tjockstrumpbyxor för att riktigt häxa till mig och det gör jag inte om. Speciellt inte när det är 28 grader varmt. Klockan ÅTTA på kvällen.
Det var nästan så att jag gick och dog ;)
 
Så somnade inga ungar i bilen hem utan vi fick dem i säng både nyduschade och nyborstade (tänder).
På det stora hela en lyckad dag.
Japp Familjen Kaos i farten.
Så går det till hos oss ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härligt när det ordnar upp sig på slutet. Det är ju fina minnen :) Ni såg ut att ha det trevligt i parken och väldigt fina allihop! Ha en härlig fredag!

Svar: Ja nu får de banne mig spara detta minne i hjärata och ta fram när de blir vuxna. För som vi slet ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 09:50:35
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Åsa

hahha knasboll :)
Vill hon inte ha sminket-skit i det bara :)
Kramis Åsa
Å va snygg du är i håret när du har det uppåt sådär! Fortsätt med det :)

Svar: Bara det att hon VILL ju, precis som oss andra. Men står inte ut med kittlet av borstarna ;) He he häxfrisyr varenda dag. Det vore något ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 10:00:14
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Anna

Låter trots allt som om ni fick en härlig kväll och det ser ut som om ni har det mysigt på bilderna!
Anna

Svar: Jo det blev ju bra till slut. Men vilken väg dit ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 11:39:37
URL: http://pajver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0