Skrivet den: 2012-11-02 Klockan: 14:44:04

Fredagsvägning med fredag

Idag blir det riktig fredag här med lite snusk först som det ska vara när det är den tiden i veckan ;)
Såg denna bild på fejjan idag och måste ju så klart dela med mig.
Jag är inte snål inte...
 
 
 
 
Och det är väl sånt här de menar då, som sånt där flirteri ska leda till, som man får se i reklamen hos hårfrisörskan. För vad vet jag. Jag har inte sett till sån däringa passion eller blivit tagen av en stormkyss helt överaskandes sedan....
....har det hänt någonsinn?
.....sedan......?....i min fantasi när jag var ung och läste Harlequin-pockettar då.
Tror att jag måste börja med det igen, läsa pockettar. Jag tror att det är bra för hälsan. Att hjärtat får jobba lite. Och kanske att det kan vara bra för förhållandet också. Att man kommer lite i stämning, så där, lite oftare än vanligt.
Man kan ju alltid HOPPAS.
 
Så skicka hit.
Mer Harlequin-pockettar åt folket!
 
 
 
 
 
 
Men det var ju fredag och det skulle handla om vägningen....suck ;)
 
FREDAGSVÄGNING
- 0,4 kg och FYRA veckor kvar till Sverige-resan.
Klämmer jag  ½-kilo i veckan så är det lugnt. Då blir det till och med lite tid över att stabilisera det hela innan vi åker.
Det är ju nämligen ingen höjdare att komma direkt från strikt milli-vecka till njutar-semester. Kroppen får ju fnatt och suger åt sig allt som den bara kan.
Vanliga bantar-effekten, man går upp dubbelt så mycket som man gått ner på ett ögonblick.
Inte riktigt den effekten jag vill uppnå ;)
 
UTVÄRDERING
Denna veckan gick också väldigt bra om än inte riktigt så bra som förra då jag var peppad som bara 17. Onsdagen innebar ju Halloween-firande och då åt jag ju chokladtårta. Fast bara EN bit + lite smulor ;) Men känslan fanns där att:
- Ursch vad det är synd om mig som inte får äta.
Men jag viftade bort den fort som attan.
 
Torsdagen hade vi ju lite Halloween-samkvän i "vår" park och jag hamnade bredvid godis-pumpa-skålen av någon konstig anledning. Vipps så hade jag börjat äta chokladpraliner av den värsta sorten och det är liksom kört då. Har man väl börjat så kan jag inte sluta.
Bläääää!
Och det finns kvar fortfarande, i skålen, där ute i vardags-rummet.....suck ;)
 
Om nu bara helgen går någolunda bra så som förra helgen, då jag njöt men inte okontrollerat, så tror jag att jag fixar detta.
 
Annars så har det varit mycket filé (kyckling, kalkon, kött) med hemmlagad pizzasallad till, denna veckan. Kanske lite tråkigt men faktiskt gott. Och det är ju inte för all framtid.
Som vi talade om igår, tjejerna och jag, så kommer kroppen till en jämnvikt där den inte vill gå ner mer. Och då får man kämpa lite extra de där sista kilona som man vill få bort.
Ingen fara med det. Man ska ju inte leva så här för alltid sedan, utan bara den här eller de här veckorna.
 
 
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check! + praliner då ;)
Och 1,2 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Det går ju bra det där :) å fin blev du med :) !

Svar: Ja nu vägar jag inte säja varken bu eller bä men tanke på veckan som kommer. Men ett hejja kanske går för sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 15:30:26
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: petra

Duktig du e! Snygg likaså. Jag har 6 kg kvar till min målgång, då har jag gått ner 20 kg. Sen april.
Kram

Svar: Jisses! 20 kilo på ett halvår. Gu vad bra. Du måste vara väldigt målmedveten ;) Grattis!
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 15:38:38
URL: http://zupermamman.blogg.se
Postat av: Marlene

Jag har min vägning på måndagar och just nu går det himla bra! Men jag lever ju så här hela tiden, jag ser det inte som en kur för att gå ner något kilo. Jag ser det som så att man måste hitta ett sätt att leva som håller i längden, där man får äta allt men inte alltid. Då blir det enklare att hålla vikten resten av livet.

Svar: Det gör jag med. Fast jag väger mig på fredagar. Jag har hittat mitt sätt att leva nu, under en två-års period har jag hittat dit. Och nu är jag snart i mål. Men för att komma dit så blir det nu ett par veckor med hårdkörning. Sedan tar jag tillbaka mitt gamla vanliga sunda liv som jag jobbat på hittills. Ingen snabbantning här inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 17:30:27
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Battre sent an aldrig? Har kommer mitt bidrag till veckans Real Life. http://lifeinuk.blogg.se/2012/november/halloween.html
Du behover absolut inte lagga ut det men tankte att jag ville skriva veckans Real Life trots att jag blev sa sen med det.

Trevlig helg fran Wales

Svar: Det är klart att jag lägger till dig. Ingen fara. SÅ kul att de hur du hade det och vilka fina cupcakes. Jag bara MÅSTE prova att göra.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 18:00:11
URL: http://www.lifeinuk.blogg.se
Postat av: Freja

Duktiga du! Jag som varit så duktig att avstå från snacks och godis, föll dit på snacks för några veckor sedan och på godis i går på Arlanda. Jag var så förbenat trött att jag baa måste få i mig socker... Nu får jag bita ihop och säga nej till godis och snacks igen, men det är så svårt när man redan syndat...

Svar: Det gör ingen ting att falla dit....en gång...eller två. Bara det inte blir en vana ;) Se på mig, fler snedsteg är succeer ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 21:10:52
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ninja

Vad duktig du har varit. Jag åt en sträng diet i två veckor och gick upp två kilo.....(nej, det var ingen sträng godisdiet) då gav jag upp. Min kropp är inte redo ännu....
Besides, ni har ju lååång bikinisäsong, själv kan jag gömma mig i en bylsig tröja :)

Svar: Ibland har jag märkt att äta för LITE har motsatt effekt. Man måste hitta sin egna nivå. Men klart, vara beredd och redo är ju allra BÄST ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-02 @ 23:45:54
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Veronica

Hej hej :)
Vilken rolig och inspirerande blogg :)
Första gången jag hittar hit men absolut inte sista :)
Underbart att ligga så nära målvikten :)
Själv så har jag gått ber 55 kilo och har hållt vikten i 9 år men dom där absolut sista kilona är som sement. Så jag får väl vara nöjd ändå :)
Önskar dig en finfin måndag :)

Svar: Jag bockar och tackar. Jag var inne hos dig och läste om din viktresa. Vilken jäkla grej. Stort grattis. Jag är MYCKET imponerad ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-05 @ 07:59:47
URL: http://viktigawavva.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0