Skrivet den: 2012-05-20 Klockan: 23:36:06

Söndagen swishade förbi

Så var det fredagslunch hos svärmor och så blev det söndagseftermiddag.
Poff!
Vad hände?
Vart tog lördagen vägen?

Det blev ingen morgonrunda idag. Hela dagen sprang iväg med en massa göromål och jag har fortfarande en säng att bädda rent och en balja tvätt att hänga.
Vad är detta?






Jag fick så dåligt samvete över att jag inte kom ut i dag, men det var omöjligt. Snickar-kompisen kom straxt innan 9 och då var det ungar som skulle frukosteras och göras i ordning.
Så blev det dags för Irma att sova sin lur och då lagade jag lunch.
Så var spacklandet färdigt och då åt vi.
Och efter det så var det bara att ta fram damsugaren och svabben och försöka att få bort allt byggdam.
Och då helt plötsligt så var det dags för besök av svärmor och provning av de kanariska folkdräkterna samt uppnålning av det som behövdes justeras.
När det var klart så var det dags att stoppa ungarna i badet och då bäddade jag rent i sängarna och lagade tacos som varit utlovat sedan gårdagen.
Och efter tacosarna så kunde jag ju inte gå ut och gå. Det hade ju varit självmord.

Och så gick den dagen.
Det är som jag sagt tidigare. Kommer jag inte ut på morgonen så är det lögn i 17 att komma ut senare.

Det var den dagen det. Men foton på ungarna fick jag i alla fall. Även om det är mer än lovligt omöjligt att få några bra då Irma inte kan stå still tillräckligt länge för att kamera ska hinna knäppa.

Nu blir det sängen.
Ja just ja. Den fattades ju att bädda rent i...

/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Så helt underbara foton på dina fina barn :-) Gillar verkligen det där hon tittar upp med beundran på sin storebror.

2012-05-21 @ 06:22:25
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: ewa

Åh vad de är fina!!!!

2012-05-21 @ 08:08:03
Postat av: AnneliH

Härliga bilder!

2012-05-21 @ 18:21:59
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Nina (tävling igång)

va söta dem var :D

2012-05-22 @ 13:43:52
URL: http://deliciously.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0