Skrivet den: 2012-05-23 Klockan: 23:35:46

Sammanställning av Real Life - Eurovision Song Contest

Satt och bläddrade bland kanalerna och fick syn pâ nakna kocken pâ mat-kanalen. Herre gud vad jag gillar honom och hans program. I detta sâ var han i Stockholm och plockade kantareller & blâbär, ât surströmming och var pâ kräftskiva.
Jag fastnade och fick sân nostagikänsla, för hans program tittade jag mycket pâ när jag bode i Sverige. Jag gillar hans matlagning.
Men nu var det inte sâdan nostalgi som jag skulle svamla om. Utan sân här >>>.



Alla sânger i alla ära men finns det nâgot som slâr denna?
Denna ger mig fortfarande rysningar och ryspipplor pâ armarna.



Det var sâ roligt att läsas alla inlägg och se vilka lâtar som ni valt ut och varför. Tänk sâ mycket som vi varit med om och sâ mycket vi minns.
Nu en tripp längs memory lane i Eurovisionens spâr.



- AnneliH kommer bland annat ihâg Spaniens bidrag frân 2007; I love you mi vida, som, om jag inte minns fel skrevs av han svensken med det lânga hâret som är med överallt. Det är ju svenska lâtskrivare över huvud taget, med ÖVERALLT ;)

- Jenny minns Jan Johansen frân 95 och hans Se pâ mig.
Varför?
Den första kyssen med den första kärkeken.
Finns det nâgot bättre skäl att komma ihâg en lât?

- Ann-Mari pâminner oss om den ENORMA nakenchocken med Lill Lindfors 1985 ;) Det var ju väldigt vâgat pâ den tiden.
I dagsläget sâ skulle Lills trosor troligtvis täcka mer än de flesta av de uppträdandes mini-kjolar.
Lät jag lastgammal nu?

- Freja berättar att Claes-Göran Hedström med Det börjar verkas kärlek fick hennes dâvarande 6-âriga hjärta att klappa fortare. Han var ju sâ häftig och hade sâ lângt hâr ;).

- Ansibecki som helst försöker att undvika detta spektakel, har ändâ ett minne frân Danmarks bidrag 1985, som hon tyckte var sâ bra att hon till och med skrev in till radion och önskade den.
Tack för denna Ansibecki. Det kom upp en massa minnen när jag fick se denna igen.

Och tack till alla som vanligt.
Det kom upp sâ mycket känslor och glimtar frân det förflutna när jag tittade pâ alla era lâtar. Men tänk vad tävlingen har förändrat sig.
NU kände jag mig verkligen gammal ;)

/Y

PS Och ni som ska se finalen pâ lördag och har lust att köra nân form av LIVE-bloggning i stil med semifinalen >>>, skriv en rad sâ ska jag försöka att organisera nâgot under fredagen. DS

Kommentarer
Postat av: Ann-MarI

När man bor 'utomlands' kan den minsta lilla doft påminna en om något från 'hemlandet'...

Tack för detta, nu skall jag kika in hos de andra deltagarna :)

Ha en fin dag

Postat av: AnneliH

Ja, signaturen är lite högtidlig.

Jag tycker det är synd med sympatiröster...det är ju ändå bidraget man röstar på och inte landet...ja, ja det ska bli spännande att se finalen på lördag. Jag lovar inte att jag kan göra lika fin "live-bloggning" som du men jag ska allt försöka :)

Ha en fin dag!

2012-05-24 @ 08:31:10
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0