Skrivet den: 2012-05-07 Klockan: 00:06:49

Real Life - Stjärntecken

Förra veckan, när vi skrev om placeringens betydelse i syskonskaran >>>, sâ tänkte jag att vi skulle fortsätta med stjärntecknet denna veckan.
Alltsâ födelsedatumets betydelse för hur du blir som person och vilka egenskaper som du utvecklar.

Det är dags för veckans Real Life med temat "stjärntecken" denna veckan. Utmaningen som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>




Egentligen sâ tror jag ju inte pâ sânt där "trams" ;) Men syskonplaceringen stämde ju ganska bra, i alla fall pâ de som skrev, sâ varför inte.
Huuuuu. Nu blir det lite spookey ;)

I alla fall, jag satte mig och surfade efter beskrivningar pâ stjärntecknet JUNGFRUN, som jag ju är efter som jag föddes i september.
Det trodde ni inte om mig va? ;)
Och jag blev sâ fashinerad av vad jag läste att jag nästan glömde bort att lägga ungarna...

Det var sâ himla träffande det jag läste.
Det är ju jag.
Hur kan detta gâ till?
Känner personen som skrivit detta mig?

Beskrivning nr 1 av Jungfrun, taget här >>>
Jungfrun är oskulden men kan vara allt annat än oskuldsfull! Hon är kritikern, perfektionisten och den metodiska tekniker, forskaren och analytikern. Småaktiv och överreagerande kan bli framstående attribut när Jungfrun inte känner sig behövd eller älskad. Ena krisen efter den andra är vanligt när Jungfrun inte känner sig trygg, när hon försöker finna en plats för sig i andras liv. Hon har ett stort behov av att hjälpa och omhänderta andra men när hon inte får utlopp för den energin så kan hypokondri uppkomma på grund av att energin är felplacerad.

Hon kan vara blyg, introvert och självmedveten på ytan men när kärlek kommer hennes väg så kan hon koppla av och blomma ut! Jungfrur har ofta svårt för att uttrycka sin kärlek, de överanalyserar ofta situationen och tittar alltid ut över kanten innan de vågar hoppa. Det hör inte till hennes natur att släppa taget om folk, hon hänger ofta kvar vid personer från det förgångna. Det skarpa intellektet används för att analysera och strukturera upp men det kan lätt gå över styr och bli ett tvångsbeteende. Jungfruns öga är dock bra på att se helheten och reda upp de problem som uppstår.

Beskrivning nr 2, taget här >>>
Jungfruns tecken beskriver organismens behov av självförfining eller självförbättring. Jungfruns energi uppstår ur behovet av effektivitet och funktionalitet i förmedlande av energi. Det handlar om att på ett praktiskt plan kunna använda sin effektivitet.

POSITIVA EGENSKAPER:
Klok, analytisk, noggrann, anspråkslös, prydlig.
Jungfrun är det trägna och flitiga arbetets tecken.
Att aldrig hoppa på något obetänkt, att i stället alltid noggrant granska och kritisera och tänka igenom är kännetecknande för Jungfrun. Inte ett enda förhastat drag. Trots all noggrannhet och omsorg med detaljer är han den som ofta ångrar sig efteråt och tänker på alla "i stället". Det finns inget slarv hos Jungfrun, inget som är för smått för att hoppas över. Allt går med samma eftertänksamhet. Det kritiska sinnelaget gör att mycket som inte riktigt duger aldrig blir av, men när det kommer till handling är Jungfrun närmast outtröttlig. Jungfruattityden präglas av mycken tveksamhet. Han säger ofta "Tänk dig för!" En Jungfru försöker hela tiden förbättra saker, se till att saker blir gjorda, och använder sin tid och energi på nyttiga saker. Jungfrur väntar sig inte något erkännande, det finns aldrig tid för några prisutdelningar, för Jungfrurna är redan upptagna med nästa uppgift. Med dessa idoga arbetare tenderar att ta på sig mer än de klarar av. Även om de inte vibrerar av nervös energi finns det en dynamo som snurrar med en miljon varv i minuten under Jungfrurnas tysta, reserverade yta. De är inte sociala av naturen och känner sig ofta obehagliga till mods i större sällskap, så Jungfrur är inga typiska festmänniskor. Dock kan de vara väldigt roliga.

I kärlek söker du någon att se upp till, men också någon som accepterarig som du är. Du är inte lättfångad och tittar kritiskt på den som uppvaktar.
Att väljas eller ratas är frågan för den som råkar förälska sig i dig.

Sâ vassegoa gott folk, detta är jag. Det som kanske är mest typiskt jungfruligt för mig är att när jag fâr ideér, för det fâr jag mânga, sâ blir det nästan aldrig förverkligade för jag hâller pâ och velar och tvekar och filar och donar pâ den. Och sâ rinner det ut i sanden.

Eller att jag är för blyg för att bli festens mittpunkt och trivs inte i stora sällskap där jag lätt kommer bort. Men jag kan vara ganska sâ rolig ändâ ;)



Så veckans uppdrag blir att berätta om vad du tror och tycker och naturligtvis: hur är det i ditt Real Life.
Vilket stjärntecken är du?
Tror du pâ horoskop och stjärntecknens inflytanden över vâra liv?
Är du ett typiskt stjärntecken?

Som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om, tills på onsdag kväll, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på onsdag, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.

/Y


Kommentarer
Postat av: Helene

Visst är det spännande med stjärn tecken !!

Läser alltid mitt horoskop...och det stämmer så väl = ))

Jag är vädur !!

Ha en fin måndag.

Kram Helene.

2012-05-07 @ 09:24:22
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

här kommer min sammanställning.

http://madredetres.blogg.se/2012/may/real-life-hos-yohanna.html

2012-05-08 @ 12:00:13
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Znogge

Började leta information om mitt tecken som är lejonet. En hel del stämde faktiskt!



Kram

2012-05-08 @ 19:04:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

http://tjejmorsan.blogg.se/2012/may/yohannas-real-life-que-signo-del-zodiaco-s.html



Hihihii ja men nu körde jag en Google översättning om stjärntecken ;)



Ja men du måste nästan komma hem till Sverige och komma med på skojigheter :)

Eller ännu bättre :) Fixa nåt för oss hos dig så vi får komma ner ;)



Kram och ha en underbar kväll <3

2012-05-08 @ 19:09:48
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Påminn gärna imorgon igen vid 13-tiden när jag sitter på tåget, då kan jag få till ett inlägg :-)

2012-05-08 @ 20:25:42
URL: http://madelein.se
Postat av: Ann-Mari

http://ann-mari-trappsittarfolk.blogspot.com/2012/05/real-life-stjarntecken.html

Hej Yohanna

gjorde lite research och blev väldigt intresserad, och tänkte inte hinna skriva mitt inlägg :-)

kram till dig,

Ann-Mari


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0