Skrivet den: 2012-05-22 Klockan: 21:05:08

Nu börjar det - ESC semifinal 1

Jag är pâ plats.
Fattas annat....peppar peppar ;)

1MontenegroMontenegro- rap om euron? - NEJ!
2IslandiaIsland - dramatisk fiolmusik med lite irlandskänsla - ja
3GreciaGrekland - typisk dance-musik med grekiska inslag - nja
4LetoniaLettland - en lam sâng med fem flygvärdinnor - nej
5AlbaniaAlbanien - väldigt dramatisk lugn lât med mycket skrik och en orm om halsen? - nej
6RumaníaRumänien - folkloreaktig discodans pâ spanska med pojkband och säckpipa - nja
7SuizaSchweiz - U2-inspirerad lât med pojkband - nja
8BélgicaBelgien - trâkig lugn lât med ung tjej - nej
9FinlandiaFinland - trâkig lugn lât men med fin text som ingen som inte förstâr svenska fattar - nej
10IsraelIsrael - ÄNTLIGEN en svängig lât med lite mellodi, lite the arc över dem och rolig - JA
11San MarinoSan Marino - lam sâng av blâklädd sângerska och utklädd kör - NEJ
12ChipreCypern - trallvänlig discodans av puderrosa flickor - nja...eller ja
13DinamarcaDanmark - rockiga utklädda tjejer som har en bra lât och bra röst men som försvinner i sammanhanget - nja
14RusiaRyssland - JISSES! säkert en bra lât men tanterna kan inte sjunga och det passar inte alls in - men de vinner säkert för att det är sâ annorlunda - nja
15HungríaUngern - Svartklädd tuff läderkille med trâkig lât - nej
16AustriaÖsterrike - tysk rap med självlysande dräkter, jag kan INTE med sânt - NEJ
17MoldaviaMoldavien - Collin Ferrel sjunger trallvänlig lât med körtjejer i konstiga kjolar, lite folkmusik i - ja
18IrlandaIrland - neeeeeej skrek vi när vi fattade att det var dessa tvillingar igen. Men lâten är bra. Dock ser de ut som tvâ pajasar. De fâr säkert en bra placering- ja

Det var det, nu ska vi se vilka som jag vill se gâ vidare till final alltsâ:
Island
Israel
Cypern
Ryssland
Moldavien
Irland

och eventuellt:
Grekland
Rumänien
Danmark
Schweiz

Det blev: Rumänien, Moldavien, Island, Ungern, Danmark, Albanien, Cypern, Grekland, Ryssland och Irland.
8 rätt av tio för min del.
Det var inte illa.
Nu fâr jag vänta tills pâ torsdag...

/Y


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Bra tippat där!

Cypern; Ja.

De andra kunde åkt hem igen :) Gummorna får säkert hjärtatack av all uppståndelse..ha..ha...nä, nu var jag elak, tycker bara synd om dem.

Nu väntar vi med spänning till torsdag, då både Spanien och Sverige är med!

2012-05-22 @ 23:15:58
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Men tusen tack för uppdateringen, jag hade helt missat att det var Melodifestival. Så nästa deltävling är på torsdag? Vilken tid? Spansk tv-kanal???

2012-05-22 @ 23:17:23
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Caroline

Är inte nå insatt i eurovision, men gummorna där har jag hört talas om ;)

2012-05-23 @ 04:09:16
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Schlager är inget för mig men såg ett gäng tanter på nyheterna i morse som det var ståhej kring så helt off var jag itne då jag läste här hos dig ;-P

Ang bakelsen så såg den god ut, och hade vitschokladmousse och hallon och chokladcrisp i sig, men nääää allt för söt för min smak så den lämnades halvt uppäten endast... Önskar dig en fin dag! KRAM

2012-05-23 @ 08:24:06
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Helene

Det var bra gissat = ))

Ha en härlig dag.

Kram Helene.

2012-05-23 @ 12:36:30
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åhhh vad du är duktig som följer detta och håller koll åt såna som mig som inte har en aning som vem som sjunger vad :)

Jag var ju på galej igår så jag tog en snabbcheck på fb på bussen hem från stan ;)



Kram

2012-05-23 @ 12:40:54
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Freja

Vi är rätt lika i några kommentarer (typ Albanien och Österrike) och helt olika i andra (typ Ryssland och Irland)! Kul att vi kan jämföra direkt nu!

2012-05-23 @ 19:17:36
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0