Skrivet den: 2012-05-26 Klockan: 19:45:26

Nu börjar det - ESC finalen

Nu kör vi.
Vinet är upphällt och barnen äter. Jag ska försöka att hänga med. Om inte sâ har jag ju hört de flesta lâtarna i semifinalerna ;)




Som introduktion förra ârets vinnarlât och den var lika dâlig i âr som förra âret ;)

Nu, kom ihâg, ett omdöme och sâ en poäng, 1-5, till varje lât.

1. Reino Unido Storbrittanien - Oj dâ, jag har ju hört denna mycket och tyckt att den varit bra. Men nu när jag fick höra hela sâ blev det en besvikelse. Sâ ledsamt. Nja! - 3
2. Hungría Ungern - Fortfarande kille i svarta läderkläder med trâkig lât. Nej. - 2
Yeray gav honom en trea bara för läderbyxorna.
3. Albania Albanien - Drakulas fru som skriker. Hon har fâtt mycket beröm för sin röst men lâten är trâkig. Jag kan inte med sânt. NEJ! - 1
4. Lituania Lituen - Killen med den glittriga ögonbindeln. Gillar lâten men kan inte med hans moves. Ja. - 4
5. Bosnia y Herzegovina Bosnien Herzegovina - Pianodamen med de enorma axelvaddarna. Fin lât men sticker inte ut nâgot. Nej - 2
6. Rusia Ryssland - Ja det är ju gummorna med discolâten. Klar vinnarchans det hör pâ publiken. Men jag tycker inte om när man driver med tävlingen. Ja (för att jag tror). - 4
7. Islandia Island - Dramatisk lugn lât med drag i. Fiolspel och lite folkmusik tillsammans med Irländska influenser. Jag är svag för sânt. Ja. - 4
8. Chipre Cypern - Tuggummilâten med tjejerna i de rosa klänningarna och dans pâ en stenbänk. Den sätter sig pâ huvet. - 5
9. Francia Frankrike - Medryckande lât men vad 70-singen varför gympakillarna i bakgrunden? nja - 3
10. Italia Italien - Alla här ropade Amy Winhouse-kopia. Men lâten fâr en att vilja röra pâ höfterna ;). Ja - 4
11. Estonia Estland - Lugn lât med kille i grâ kostym. Men lâten är stark för att vara en lugn lât. - 3
12. Noruega Norge - Dance-lât med arabiska toner och trâkit klädd och tvâlfager kille. Ja - 4
13. Azerbaiyán Azerbadjan - Lugn lât men med en stark refräng. Detta âr förtjänar de mer att vinna än förra âret. Men körsângskillen bakom, varför satt han med benen i kors? Ja - 4
14. Rumanía Rumänien - Umpa umpa grupp som sjunger pâ spanska. Den var bättre förra gângen. Nja - 3
15. Dinamarca  Danmark - Tjejer som är utklädda. Bra lât egentligen, men den försvinner i sammanhanget. nja. - 3
16. Grecia Grekland - Typiskt grekiskt bidrag, dace med grekiska folkmusiksrytmer. Men sângen är sâ svag. nja - 3
17. Suecia Sverige - Ja det behövs ju inte  sägas nâgonting om denna. JA! - 5
18. Turquía Turkiet - Ja vad ska man säja, alla började skratta här, Pirates of the Carribean. Men refrängen är ju trallvänlig. nja. - 3
19. España Spanien - En väldigt stark ballad frân Spanien som bara brukar skicka....nja trâkigt. Ja. - 4
20. Alemania Tyskland - En stark lugn lât igen. Men jag gillar INTE när man gâr upp pâ scen med ute-mössa pâ sig. nja - 3
21. Malta Malta - Svârt detta, ganska sâ medelmâttig fast ändâ trallvänlig refräng. Men tjejens falsksâng pâ slutet drar ner den. nja. - 3
22. ARY de Macedonia Macedonien - En tragisk skriklât som blir hârdrockig pâ slutet. Nej det gâr inte hem hos mig. nej. - 2
23. Irlanda  Irland - Ha ha Älsklinget HATAR tvillingarna frân förra âret, det blir 0 frân han. Men lâten är bra. Det är en svensk kompositör va? Ja. - 4
24. Serbia Serbien - Lâter som filmmusik tycker vi alla här. Jag gillar den starkt men är den enda som gör det. Ja. - 4
25. Ucrania  Ukrania - Alltsâ den här lâten är ju jättebra i början, jag gillar den. Men refrängen är bara.... nej. Hawaian-klädesen och bra röst men, nja. - 3
26. Moldavia   Moldavien - Älsklingen skrev i beskrivningen: Skâdespelaren Collin Ferrel i Indiana Jones-utstyrsel med körsângerskor i körsângerskor i klänningar frân Desegual. Lite trallvänlig är den allt. Ja - 4

Det var det, nu ska vi äta lite här och räkna ihop rösterna.

Alltsâ mina vinnare är:
Cypern & Sverige
Nästan vinnare är:
Litauern, Rysland, Island, Italien, Norge, Azerbadjan, Spanien, Irland, Serbien & Moldavien.
Nâtt rätt mâste jag väl ha ;)

22:40 Det börjar att bli svettigt detta. Irma pillade pâ datorn sâ den hängde sig och en massa 12:or till Sverige.
Phu!

Japp! Vi tog det :D

Irma höll pâ att riva ner hela huset när hon dansade till vinnarlâten nu.
Hon är en äkta svenska, det märks :D

Andra som också tittar och bloggar och som man kan kika in hos för att se vad de tycker är:
- AnneliH


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh...vad fiiin du är!!! Själv sitter jag i myskläder ...ha..ah.ha.!

Nu börjar det!!!

2012-05-26 @ 21:00:53
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor

Oj ska du på fest, så fin.

2012-05-26 @ 21:11:35
Postat av: eastcoastmom, Spanien

jag fullkomligt älskade Spaniens låt! Vilken röst hon har! Underbar låt!

2012-05-26 @ 23:22:44
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Jaaa! :)vi tog hem det

Jag skulle gärna vilja se din söta lilla tjej!

2012-05-27 @ 00:28:34
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Fina Frun

Men åh vad fin du är! En riktig snövit-klänning :)

2012-05-27 @ 12:56:49
URL: http://finafrun.se
Postat av: Bertil

Man brukar säga om fotografier att antingen blir man bra eller så blir man som man ser ut. Här blev det båda delar. Jättebra foto.

2012-05-27 @ 13:55:25
Postat av: Freja

Vi vann, vi vann, vi vann! Och den klänningen tar du väl med dig när vi går på finalen i Sverige nästa år?!?

2012-05-27 @ 20:16:56
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: AnneliH

Spanien borde fått en mycket bättre placering tycker jag men rätt låt vann till slut. :) Det var roligt att live blogga, var inne här och tittade efter varje låt hur ni röstade...men jag var inne på Twitter så jag hann inte kommentera något...allt gick ju så fort mellan låtarna. Det här var jätte spännande och roligt! Det får vi göra om nästa år :)

2012-05-27 @ 20:26:57
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: AnneliH

Jag skulle ju skriva att du var såååå fin på bilden!

2012-05-27 @ 20:27:40
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0