Skrivet den: 2012-05-15 Klockan: 15:57:00

(Gâr)dagens smal-lunch: Baconpasta



BACONPASTA

Koka en kastrull med spagetti.
Släng i en massa strimlad vitkâl när det är ca 5 minuter kvar av koktiden.

I en stekpanna, stek tvâ paket bacon. Helst kotlettbacon som är mindre feta.
Hacka 4 vitlöksklyftor och stem med.
I med tvâ pâsar frysta grönsaker. Jag tar mina favvosar; grillad squash, aubergine, lök och röd- och gul- paprika.
Bryn tills allt är färdigt.

I en stor skâl, blanda:
- spagettin
- bacongrönsakerna
- 4 tärnade tomater
- salta ordentligt och svartpeppra sâ mycket du vâgar

NJUT!



Detta fâr lätt en fyra av mig. Lätt, snabbt och gott. Egentligen kanske inte baconet behövs utan man kan ta rökt skinka istället. Bacon är ju väldigt fett och har man inte kotlettbacon, som jag inte har här, sâ blir det kanske inte sâ smalt.
Ungarna fick spagettin och sâ mixade jag bacongrönsakerna med tomaterna till en sâs och olivolja pâ det. De ât och smackade, inget problem.

Prova!

/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag skulle behålla baconet och ta bort pastan och strimla zuccini istället. Pastan är bra mycket onyttigare än baconet :) Men kan ju vara svårt att få i ungarna "grönsaksspaghetti" förstås. :)



Här har vi sol - men STORMVINDAR, så man nästan blåser bort... tyvärr. I morgon börjar jag ju jobba, så jag har inte kommit mig för att göra något alls idag...njae... där ljög jag kanske lite, för jag har varit och handlat och kört 3 tvättmaskiner hittils ... men det är så det är då jag "gör ingenting" :)

Hoppas inte vattkopparna kliar allt för mycket. Här får man ju Tavegyl utskrivet, men jag vet inte om ni har något liknande där nere?

kramiz

2012-05-15 @ 18:46:11
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.se
Postat av: we will never walk alone

Något liknande det där brukar jag göra, och jag håller med. Supergott och enkelt!

2012-05-15 @ 19:19:39
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Freja

Låter både enkelt och gott, den sortens recept gillar jag!

2012-05-15 @ 22:10:09
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Mollan70

Helt i min smak. Smidigt recept.

2012-05-15 @ 22:13:00
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan70Hej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0